• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402022515930
  • خبرنگار : 50537

رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد:

دانشجویان گنجینه‌های ارزشمند تولید علم، فناوری و نوآوری

دانشجویان گنجینه‌های ارزشمند تولید علم، فناوری و نوآوری

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز با تاکید براینکه دانشجویان گنجینه‌های ارزشمند تولید علم، فناوری و نوآوری در کشورمان هستند، گفت: به وجود دانشجویان که آینده سازان کشورمان هستند افتخار می‌کنیم و هرگونه حمایت و پشتیبانی که در حوزه‌های مختلف لازم باشد را از آنها دریغ نخواهیم کرد.

صفر نصرالله‌زاده، در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره حرکت بخش درون دانشگاهی با بیان اینکه دانشجویان با ایجاد فضای پرشور و نشاط و خلاقانه در دانشگاه موجب تولید فکر، اندیشه، نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی می‌شوند، تصریح کرد: انجمن‌های علمی، دانشجویی نقش مهم و تاثیرگذاری در تولید علم، دانش و مهارت در دانشگاه‌ها و به خصوص توسعه و رشد جامعه و صنعت برعهده دارند و به همین خاطر باید از این انجمن‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها حمایت‌های لازم انجام شود.

وی مشارکت فعال بیش از ۱۰۰ انجمن علمی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت بخش درون دانشگاهی را نشانه شکوه و عظمت، افتخار و حرکت بی نظیر در این دانشگاه بیان کرد و افزود: اقدامات و کارهای ارزشمندی در این انجمن‌ها صورت می‌گیرد که باید از آثار ارزشمند و برگزیدگان آنها به نحوه شایسته‌ای تقدیر کرد.

نصرالله زاده در ادامه یادآور شد: همچنین انجمن‌هایی که رتبه و مقامی در این جشنواره به دست نمی‌آورند، نیز باید به خاطر تلاش‌هایی که انجام داده‌اند مورد حمایت قرار گیرند.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: روسای دانشکده‌ها و دیگر اساتید فعال در این حوزه نیز بایستی با حضور در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره از نزدیک ضمن آشنایی بیشتر با دستاوردها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان دانشکده‌ها خویش، در ادامه راه نیز از آنها حمایت و پشتیبانی‌های لازم را انجام بدهند.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دستاوردهای علمی، آموزشی و پژوهشی این دانشگاه طی سال گذشته گفت: این دانشگاه در یک سال اخیر افتخارات بزرگی از جمله کسب رتبه دوم کشوری در زمینه فعالیت مؤثر در توسعهٔ زیست بوم نوآوری و فناوری، سرآمد دیپلماسی علمی و در جذب دانشجویان خارجی، مدیریت بهینه، مدیریت بهینه سرمایه اجتماعی، توسعه ارتبا صنعت و جامعه و ... به دست آورده که همه این افتخارات در سایه تلاش و کوشش دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه بوده است.

فعالیت حاضر ۱۰۶ انجمن علمی دانشجویی در زمینه‌های مختلف در دانشگاه تبریز

مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز نیز در این آیین با اشاره به روند برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره بین‌المللی حرکت، بخش درون دانشگاهی، بزرگترین رویداد علمی و دانشجویی است که در این دانشگاه برگزار می‌شود و هدف این جشنواره ایجاد شور و نشاط در محیط دانشگاه و تقویت حس مسئولیت پذیری اجتماعی و فعالیت‌های گروهی دانشجویان است.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، با بیان اینکه در بخش نمایشگاهی این جشنواره از بین ۱۰۶ انجمن، تعداد ۱۰۰ انجمن در ۲۷ غرفه آثار و دستاوردهای خود را ارائه کرده بودند، تصریح کرد: ۱۴۰ اثر در این دوره از جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفت که امروز از ۵۰ اثر و انجمن برتر تجلیل به عمل می‌آید.

وی زمینه‌های رقابت در این جشنواره را تألیف و ترجمه کتاب، نشریه، اختراع، محتوای دیجیتال، کارآفرینی، ابداع و نوآوری و خلاقیت در بین رشته‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم پایه و ... عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰۶ انجمن علمی دانشجویی در زمینه‌های مختلف علوم انسانی، معماری، کشاورزی و دامپزشکی، فنی و مهندسی و علوم پایه در دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۲۵ انجمن در زمینه علوم انسانی، ۴۳ انجمن در راستای فنی و مهندسی، ۱۷ انجمن در زمینه کشاورزی و دامپزشکی، ۵ انجمن در ارتباط با معماری و هنری و ۱۵ انجمن دیگر در بین رشته‌ای فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha