• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402022314938
  • خبرنگار : 50250

پرداخت ۱۱ هزار و ۹۹۲ فقره تسهیلات ازدواج به جوانان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲

پرداخت ۱۱ هزار و ۹۹۲ فقره تسهیلات ازدواج به جوانان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۷۴۳ نفر در این استان متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند، گفت: از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۹۲ نفر موفق به دریافت تسهیلات در این حوزه شده‌اند.

موعود بنیادی‌فر ۲۳ اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان در پرداخت تسهیلات ازدواج رتبه هشتم کشوری را کسب کرده است، اظهار کرد: میانگین پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور ۸۳ درصد در سال گذشته بود که این عدد در چهارمحال و بختیاری ۸۷ درصد است.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۷۴۳ نفر در این استان متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند، گفت: از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۹۲ نفر موفق به دریافت تسهیلات در این حوزه شده‌اند.

وی تاکید کرد: تسهیلات بسیار خوبی در حوزه اشتغالزایی جوانان از محل تسهیلات تبصره ۱۶، تبصره ۱۷، مشاغل خانگی، تسهیلات روستایی و عشایری در سال‌جاری در نظر گرفته شده است و امیدواریم اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.

۲۰ کمیته سامان ازدواج در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است

طهماسب شیروانی- معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۵۰ عنوان برنامه برای بزرگداشت هفته جمعیت در استان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: برگزاری همایش ایران جوان بمان در شهرستان بن، همایش سهم من از جوانی ایران در شهرکرد، افتتاح مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در شهرستان لردگان، برگزاری جشنواره‌های جوانی جمعیت و تقدیر از فعالان حوزه جمعیت بخشی از این برنامه‌ها است.

وی افزود: سه شهرستان لردگان، اردل و بن به‌عنوان سه شهرستان برتر در برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان شناخته‌ شدند.

شیروانی با بیان اینکه ۲۰ کمیته سامان ازدواج در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است، اظهار کرد: تاکنون ۳۲ مرکز از سوی دستگاه‌های اجرایی به فرمانداران معرفی و ۱۲ جشن ازدواج در این مراکز برگزار شده است.

۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۶ به اداره‌کل ورزش و جوانان استان در سال گذشته اختصاص پیدا کرد

در ادامه محسن مولوی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال گذشته تسهیلات خوبی در حوزه اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی، روستایی و عشایری به استان اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: تا حدودی با پرداخت این تسهیلات مشکل تامین منابع مالی برای ایجاد اشتغال حل شده است.

وی افزود: در سال گذشته به ۱۵۰۰ نفر در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال به مبلغ ۵۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است، همچنین از ۹۰۰۰مجوز اشتغال صادر شده در استان ۵۰۰۰ مجوز در همین بازه سنی است.

مولوی با بیان اینکه از محل تسهیلات تبصره ۱۶ حدود ۱۰ میلیارد تومان به اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته اختصاص پیدا کرده است، گفت: از این تعداد ۸۴ متقاضی به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در سامانه برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند و تاکنون ۴۷ پرونده به ارزش ۷ میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در پایان تصریح کرد: محدودیتی برای پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری در استان به جوانان نداریم.

۸۰ درصد نیروهای شاغل در صنایع استان بومی هستند

سیدن- معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در خصوص بکارگیری افراد غیربومی در صنایع استان، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد نیروهای شاغل در صنایع استان بومی هستند.

وی بیان کرد: نیروهای غیربومی شاغل در صنایع چهارمحال و بختیاری در پست‌های مدیریتی یا به‌عنوان کارشناس تخصصی به‌کارگیری شده‌اند که به این متخصصان نیاز داریم.

پژمان نوروزی- مدیر صندوق کارآفرینی امید در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۲۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۲۲۵۶ میلیارد ریال در استان به این صندوق پرداخت شده است، اظهار کرد: با پرداخت این تسهیلات برای ۲۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی بیان کرد: از تسهیلات پرداختی توسط صندوق کارآفرینی امید ۴۶ درصد این تسهیلات به بانوان و ۵۴ درصد به آقایان در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

۳۰۰ آموزشگاه آزاد در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

علیرضا کریم‌زاده- مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گواهینامه‌های این سازمان بین‌المللی است، اظهار کرد: به همین دلیل امکان صدور گواهینامه مهارتی برای افراد زیر ۱۵ سال وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ آموزشگاه آزاد در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۰۲ برای ۱۳ هزار و ۸۳۲ نفر در استان دوره مهارتی برگزار شود.

کریم‌زاده با تاکید بر اینکه برای ۷۷۰ حرفه آموزشی در تمامی زمینه‌ها در سال ۱۴۰۱ در چهارمحال و بختیاری دوره برگزار شده است، بیان کرد: بسیاری از این رسته‌ها منجر به ایجاد شغل شده است، همچنین در سال ۱۴۰۱ برای ۹۹۹۷ زن و مرد دوره آموزشی برگزار شده است.

پرداخت ۱۱ هزار و ۹۹۲ فقره تسهیلات ازدواج به جوانان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲



انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha