• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402022314778
  • خبرنگار : 71468

وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ -کره‌جنوبی

نصیرشلال: کاستی‌های تیم ملی را برطرف می‌کنیم/ انوشیروانی: کیفیت وزنه‌برداری ایران دچار مشکل شده

نصیرشلال: کاستی‌های تیم ملی را برطرف می‌کنیم/ انوشیروانی: کیفیت وزنه‌برداری ایران دچار مشکل شده

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: تلاش می‌کنیم کاستی‌ها را برطرف کنیم و در قهرمانی جهان و المپیک مدعی خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، نواب نصیرشلال پس از پایان رقابت فوق سنگین وزنه‌برداری آسیا و کسب عنوان قهرمانی تیمی بیان کرد: یکی از سنگین‌ترین رقابت ها در فوق‌سنگین بود و خوب سپری شد. حرکت آخر هر دو وزنه بردار ما مدال مجموع داشت. نتایج با توجه به مدت کوتاهی که تمرین داشتیم، خیلی راضی کننده بود و وزنه‌برداران بیشتر حرکات خود را صحیح انجام دادند. الان وزنه‌برداران ما می‌دانند در چه جایگاهی قرار دارند و چقدر باید تلاش کنند. در کنار هم تلاش می‌کنیم کاستی‌ها را  برطرف کنیم و از مسابقات آینده به لحاظ مدالی و عنوانی بهترین آسیا باشیم.

نصیرشلال در مورد ایده‌آل خود برای کسب مدال‌های بیشتر در مسابقات گفت: وقتی اردو را شروع کردیم، ورزشکاران ما به لحاظ آمادگی در شرایط خوبی نبودند. در این ۳۰ تا ۳۵ روز توانستیم به هماهنگی برسیم. روحیه جنگندگی وزنه‌برداران قابل توجه بود و این روحیه را تقویت می‌کنیم و به شرایطی می‌رسیم که در آسیا و جهان مدعی باشیم. حتی یک مقدار زودتر به این موضوع می‌رسیم و در میادین بزرگتر مانند جهان والمپیک مدعی خواهیم بود.

او افزود: پنج نفر در این مسابقات مدال گرفتند که در این فرصت کوتاه خیلی خوب بود. برخی‌ها رکوردهایی زدند که تا حالا ثبت نکرده بودند مانند یوسفی و جوادی. واقعا ورزشکاران ما این را می‌خواهند و ما انتظار داریم همین روند ادامه پیدا کند تا شاهد موفقیت‌های بیشتر باشیم.

* انوشیروانی:‌ کیفیت وزنه‌برداری ایران دچار مشکل شده است

به گزارش ایسنا، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد عملکرد وزنه‌برداران در قهرمانی آسیا گفت: دو اتفاق مهم در این مسابقات رخ داد، اول اینکه تعداد حرکت های صحیح وزنه برداران بالاتر رفته بود و این جای امیدواری دارد. دوم اینکه، چند نفر رکوردهای تمرینی و شخصی خود را جابجا کردند و عزم بر این است گام‌های بزرگی را برداریم. قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ را بهتر می‌بینم و مطمئن باشید خبرهای خوبی را در آینده خواهید شنید.

او در مورد رقابت سنگین در برخی اوزان گفت: رقابت در چهار وزن حتی از المپیک بالاتر بود و نشان می‌دهد سطح آسیا خیلی بالا رفته است و باید عقب افتادگی‌های خود را جبران کنیم. کیفیت وزنه برداری ما دچار مشکل شده است و باید بهتر شود. نسل سازی شود و تازه کار را شروع کرده‌ایم. تا المپیک پاریس باید با همین داشته‌هایمان کار را جلو ببریم اما مطمئن باشید بعد از المپیک یعنی از سال ۲۰۲۵ باید به دو موضوع برسیم اول اینکه با اقتدار در آسیا قهرمان شویم و در بیشتر اوزان برتری داشته باشیم. دوم، دوباره فوق سنگین دنیا را به ایران برگردانیم و از سال ۲۰۲۵ باید با قدرت وارد قهرمانی جهان شویم و عنوان قهرمانی را به دست آوریم.

انوشیروانی در مورد آغاز اردوی تیم ملی تاکید کرد: اردوی تیم ملی از پس فردا برای قهرمانی جهان و بازی های آسیایی آغاز می شود و همه کارها انجام می شود. برای بانوان هم شرایط را مهیا می کنیم تا پنج روز دیگر اردو را برگزار کنیم و البته بزرگسالان در اردو هستند و نوجوانان و جوانان اواخر خرداد بعداز پشت سر گذاشتن امتحانات وارد اردو می‌شوند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha