• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402022113811
  • خبرنگار : 50548

رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد

تحصیل ۱۶۰۰ دانش‌آموز مستعد نیازمند در مدارس غیردولتی خراسان رضوی

تحصیل ۱۶۰۰ دانش‌آموز مستعد نیازمند در مدارس غیردولتی خراسان رضوی
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال با پای کار آمدن و همت مدارس غیردولتی، توانستیم ۱۶۰۰ دانش‌آموز مستعد نیازمند را در مدارس غیردولتی پوشش دهیم.

غلامرضا نیک‌پور، امروز ۲۱ اردیبهشت ماه در در جشنواره افتخار و آموزش و تقدیر از معلمان برتر مدارس غیردولتی خراسان رضوی که در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، بیان کرد: مجموعه مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی کمک و همیار تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش هستند، چنانکه رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان خود به مناسبت بزرگداشت مقام معلم به تلاش و کوشش، همراهی و مساعدت مدارس غیردولتی در این حوزه اشاره کردند و فرمودند تا در برنامه‌ریزی از تجربیات خوب این مدارس برای کاربردی کردن آموزش و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان استفاده شود.

وی با تأکید بر اهمیت نقش خود مدارس غیردولتی در تقویت جایگاه‌شان، بیان کرد: این مهم بر دوش کسانی است که در این مجموعه مدارس فعالیت دارند. در صورت تبیین و شناسایی دقیق فعالیت‌هایی که در زمینه‌های مختلف آموزشی، پرورشی و... توسط شما در حال انجام است و به شکل خاص و ویژه به بقیه معرفی شود، جایگاه این مدارس تقویت خواهد شد.

نیک‌پور با اشاره به بسیاری از مسائل از جمله نگاه‌های دوقطبی به مدارس غیردولتی است، تصریح کرد: علت چنین نگاه‌هایی که مدارس غیردولتی را مدرسه اغنیا و مانند آن می‌خوانند، شاید به این دلیل باشد که بسیاری از تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در این حوزه صورت گرفته معرفی نشده است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به اجرای طرح ایران همدل که طی آن تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شد، گفت: در آن تفاهم‌نامه سهمیه خراسان رضوی شناسایی ۵۰۰ دانش آموز مستعد از نظر درسی، اما نیازمند از نظر مالی بود که بتوانند به صورت رایگان در مدارس غیردولتی ادامه تحصیل دهند. این امر اجرایی شد و امسال با پای کار آمدن و همت مدارس غیردولتی، توانستیم ۱۶۰۰ دانش‌آموز مستعد نیازمند را در مدارس غیردولتی پوشش دهیم.

وی ادامه داد: به گفته آقای سلم‌آبادی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی امسال توسط مدارس غیر دولتی خراسان رضوی برای تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان مستعد نیازمند، ۱۵ میلیارد تومان کمک شده است.

طیبی، کارشناس مسئول مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به تلاش و کوشش مؤسسان این مدارس، آنان را لایه‌ای اثرگذار از فرهنگ معرفی کرد و گفت: امسال در شهر مشهد بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی داریم که  رشد ۴.۱۱ رصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره افتخار و مختص بودن آن برای معلمان آزاد و نه بازنشسته و شاغل، بیان کرد: تقدیر و توجه به معلمان آزاد این مدارس را مد نظر داشته‌ایم. همچنین با تمرکز بر حل موضوعات و مشکلاتی که بر سر راه این گروه از معلمان است، سعی داریم موجبات رشد مسیر حرکت این مدارس را فراهم آوریم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha