• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402022113786
  • خبرنگار : 50182

استاندار کرمانشاه:

برای ترویج زکات باید "پیوست فرهنگی" داشته باشیم

برای ترویج زکات باید "پیوست فرهنگی" داشته باشیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه انجام کارهای بزرگ را نیازمند داشتن پیوست فرهنگی دانست و گفت: در بحث ترویج فریضه زکات هم باید پیوست فرهنگی داشته باشیم تا مردم انگیزه لازم برای انجام این فریضه را پیدا کنند.

محمدطیب صحرایی، امروز (۲۱ اردیبهشت) در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات، با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در خصوص ترویج فریضه واجب زکات گفت: علی رغم این اقدامات تا رسیدن به حد مطلوب فاصله بسیار است و باید شیوه ترویج این فریضه به نحو بهتری صورت گیرد.

وی افزود: برای انجام کارهای بزرگ باید پیوست فرهنگی داشته باشیم و تا زمانی که مردم ندادند چرا باید یک کار را انجام دهند و این کار چه سودی برای آنها و جامعه دارد، قطعا انگیزه لازم را برای انجام آن نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: پیوست فرهنگی یعنی مقدمات فکری، روحی و عاطفی را برای انجام کارهای بزرگ تسهیل کنیم.

صحرایی با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم و وجود دو هزار روایت در زمینه پرداخت زکات گفت: در قرآن کریم بر فرهنگسازی این فریضه هم تاکید شده و مصداق آن در سوره توبه آمده که هم فایده پرداخت زکات را ذکر کرده و هم بر تقدیر از پرداخت کنندگان زکات تاکید کرده است.

وی افزود: در این آیه قرآن کریم عنوان شده که کسانی که زکات را پرداخت کنند خداوند آنها را به این وسیله پاک می کند، بنابراین سود اولیه پرداخت زکات متوجه خود مودی زکات است که خداوند به وسیله انجام این واجب الهی روح و وجود آن را پاک می گرداند.

صحرایی گفت: بنابراین در گام اول برای ترویج زکات باید آثار و برکاتی که انجام این فریضه دارد را تشریح کنیم و باید به مردم بگوییم که پرداخت زکات هم آثار روحی و معنوی دارد و هم  برکات آن شامل حال جامعه و نیازمندان می شود.

وی تاکید کرد: قطعا اگر مردم درک درستی نسبت به برکات زکات داشته باشند با انگیزه مضاعف نسبت به انجام آن اهتمام می ورزند، بطورمثال اگر کنار پُل و جاده ای که از محل زکات احداث شده با نصب تابلویی قید کنیم که این پروژه با زکات مردم به ثمر رسیده، قطعا انگیزه ها برای پرداخت زکات مضاعف می شود.

وی افزود: همچنین برای ترویج فرهنگ زکات باید تکریم و تقدیر از مودیان زکات همواره در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: شورای زکات در استان و شهرستانها، فرمانداران و مبلغین زکات و تمام مسئولین باید در جهت ترویج فریضه زکات پای کار بیایند، چرا که ترویج زکات آثار با برکت بسیاری در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و ... در سطح جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha