• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402022012829
  • خبرنگار : 50250

تعیین تکلیف برج‌های دوقلوی شهرکرد تا پایان خرداد

تعیین تکلیف برج‌های دوقلوی شهرکرد تا پایان خرداد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری شهردار شهرکرد با اشاره به معضل ترافیک در شهر شهرکرد گفت: تبعات اجتماعی اجرای پروژه برج‌های دوقلو، جمع‌آوری پروژه، تغییر کاربری آن به مسکونی و تمامی پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفت، در نهایت تغییر کاربری این برج‌ها به‌صورت لایحه به شورای اسلامی شهر ارائه شد، هفته گذشته شورای شهر با این پیشنهاد موافقت کردند و مراحل تغییر کاربری در کمیسیون ماده ۵ در حال پیگیری است، اکنون بر روی فرآیند برگزاری مناقصه برای فروش و یا مشارکت برای تکمیل برج‌ها در حال برنامه‌ریزی هستیم، این برج‌ها تا آخر خرداد تعیین تکلیف می‌شود.

محمدحسین واحدیان با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا در جمع خبرنگاران این رسانه با بیان اینکه در برنامه‌هایمان می‌گوییم هر کاری باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اظهار کرد: اما هیچ وقت نمی‌گفتیم که معنی این پیوست فرهنگی برای اجرای پروژه‌های عمرانی چیست؟ تمام امورات برای نگهداشت شهر، پروژه‌های عمرانی و ... تک بعدی بود و همه‌جانبه نبود، اقدامات بسیاری در سطح شهر انجام می‌شود، اما نمی‌دانیم که این اقدامات تا چه اندازه توانسته رضایتمندی را در بین مردم افزایش دهد، زیرا پیوست فرهنگی ندارد.

شهردار شهرکرد افزود: مردم به‌عنوان شهروند در شهر پرورش پیدا نکرده‌اند، صرفا به‌عنوان شهرنشین تربیت شده‌اند و در امورات شهری دخالت داده نمی‌شود و مردم نسبت به شهر خود حس تعلق ندارند، این دو مسئله موجب شکاف بین مردم و مسئولان مدیریت شهری شده است، همچنین این مسئله اعتماد را از بین برده و نمی‌توانیم اعتماد عمومی را جلب کنیم، باید فاصله مردم و مسئولان مدیریت شهری کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیازمند امیدبخشی و پویایی در شهر شهرکرد هستیم، گفت: در این شهر نیاز به احداث کمربندی، تقاطع غیر همسطح، زیرگذر و روگذر هستیم، اکنون احداث یک تقاطع ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما در گام اول نیاز به اقداماتی داریم که از بعد روحی و روانی روی مردم تاثیر بسزایی داشته باشد، باید تا زمان حل شدن معضل ترافیک در شهر، یک آرامش روانی با زیباسازی فضای شهری ایجاد کنیم تا اصل موضوع به مرور حل شود.

واحدیان در خصوص برج‌های دوقلوی شهرکرد، توضیح داد: مطالعات برای اجرای طرح‌های مدیریت شهری در این شهر انجام نشده و تنها در مورد آن صحبت‌هایی صورت گرفته بود، برای برج‌های دوقلو با کاربری فعلی امکان اجرای آن وجود ندارد، تفکر و ایده در خصوص احداث این برج‌ها خوب بوده است، اما در جانمایی آن اشتباهاتی صورت گرفته و اکنون باید تصمیمی اتخاذ کنیم که در آینده نقدی به آن وارد نشود.

شهردار شهرکرد ادامه داد: تبعات اجتماعی اجرای پروژه برج‌های دوقلو، جمع‌آوری پروژه، تغییر کاربری آن به مسکونی و تمامی پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفت، در نهایت تغییر کاربری این برج‌ها به‌صورت لایحه به شورای اسلامی شهر ارائه شد، هفته گذشته شورای شهر با این پیشنهاد موافقت کردند و مراحل تغییر کاربری در کمیسیون ماده ۵ در حال پیگیری است، اکنون بر روی فرآیند برگزاری مناقصه برای فروش و یا مشارکت برای تکمیل برج‌ها در حال برنامه‌ریزی هستیم، این برج‌ها تا آخر خرداد تعیین تکلیف می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به معضل ترافیک در شهر شهرکرد، عنوان کرد: ترافیک شهر بخشی مربوط به زیرساخت و بخشی نیز مربوط به برنامه‌ریزی است که در مورد آن هیچ اقدامی انجام نشده بود، برای بخش‌های زیرساختی نیاز به احداث کمربندی، تقاطع غیر همسطح و پارکینگ حاشیه‌ای و عمومی داریم، کمربند شمالی شهر(جاده نمایشگاه بین‌المللی شهرکرد) در حال اجرا است و خودروها از فارابی و حافظ مستقیم به میدان قمر بنی هاشم می‌رسند، همچنین خودروهای منظریه برای رسیدن به منطقه غرب شهرکرد نیازی نیست از بلوار طالقانی عبور کند و با کمربندی از سمت دهکده المپیک به شهر سامان می‌رسند.

واحدیان با بیان اینکه کمربندی جنوبی شهر نیز در حال اجرا است، گفت: این طرح تا حدودی مشکل حقوقی دارد، در حال توافق با مردم شهر کیان هستیم، کشاورزان اعتماد ندارند، حتی اگر شهرداری متضرر شود، توافق این افراد را جلب و این پروژه را اجرا کنیم، ۵۰ درصد مشکل ترافیک میدان شهدا با این کار حل می‌شود.

شهردار شهرکرد با اشاره به احداث پارکینگ در شهر شهرکرد، بیان کرد: قرارداد احداث پارکینگ فردوسی شهرکرد در حال انعقاد است، تملک چهار پلاک انجام خواهد شد و این پارکینگ به‌صورت طبقاتی همانند پارکینگ یزدان احداث می‌شود، امسال کلنگ این پروژه بر زمین زده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه احداث پارکینگ در خیابان ملت نیز در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: تملک اراضی مورد نیاز برای احداث این پارکینگ نیز در حال انجام است، این پارکینگ عمومی نیز به‌صورت طبقاتی اجرا می‌شود، با یک شرکت دانش‌بنیان نیز وارد مذاکره شده‌ایم تا نرم‌افزاری طراحی شود که اگر مدت زمان پارک خودرو در خیابان بیش از نیم ساعت به طول انجامید، فرد باید هزینه پرداخت کند، این دوربین بر روی سه دستگاه موتورسیکلت نصب می‌شود و خودروها را جریمه می‌کند تا پارک دوبل و سوبل نیز نداشته باشیم، در حال انعقاد قرارداد هستیم.

واحدیان تصریح کرد: برای اجرای تقاطع غیر همسطح در شهرکرد در محله معلم، بوعلی سینا، طالقانی سه طرح مطالعاتی داریم، مصوبه در شورای ترافیک اخذ شد، برخی از مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا هفته آینده به استان سفر می‌کنند تا برآورد ریالی اجرای این پروژه‌ها را انجام دهند، تصمیم داریم کلنگ‌زنی تقاطع غیر همسطح طالقانی به کاشانی را در ۳۱ اردیبهشت انجام دهیم و عملیات اجرایی آن دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

شهردار شهرکرد افزود: طرح جامع ترافیک شهرکرد در سال ۹۸ آغاز و اما هیچ اتفاقی رخ نداده بود، در این طرح هشت تقاطع غیر همسطح در شهرکرد پیش‌بینی شده و لازم الاجرا است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۶۰ درصد سفرهای درون شهری از محله منظریه است، عنوان کرد: باید خدمات در این محله تکمیل شود، باید خدمات تحصیلی، درمانی و .... در این محله ارائه شود، توزیع خدمات باید در نقاط مختلف شهر صورت بگیرد، پیشنهاد احداث دهکده سلامت داده شده است و مشاغل مزاحم و نیمه‌مزاحم باید به حاشیه شهر منتقل شوند.

واحدیان با تاکید بر اینکه شاهد زیست شبانه در خیابان کاشانی شهرکرد هستیم، عنوان کرد: تمامی کسانی که در این خیابان تردد می‌کنند، برای خرید نیست، باید این زیست شبانه را در نقاط مختلف شهر پیش‌بینی کنیم، نیاز به هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی نیز داریم.

شهردار شهرکرد با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد در حال انجام است، تاکید کرد: ۲۹ دستگاه اتوبوس در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خریداری و به ناوگان حمل و نقل شهرکرد اضافه شده و مابقی نیز اضافه خواهد شد، باید فرهنگ‌سازی شود تا مردم از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند، ۳۰ دستگاه نیز در حال بازسازی است.

وی با تاکید بر اینکه ضعف‌ها می‌پذیریم، اظهار کرد: باید مردم همراهی کنند تا این مشکلات حل شود، تعیین تعرفه هزینه ۵۰۰۰ تومانی برای افراد فاقد کارت اتوبوس دارای دلایلی بود، یکی از دلایل آن کاهش فساد در دریافت پول نقد و احصای آمار واقعی مسافران شهری بود که این کار به دلایل مخالفت‌های بسیار اجرایی نشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha