• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402021912023
  • منبع : نمایندگی سمنان

تغییر حکمرانی در آموزش و پرورش باید به دست خود معلمین صورت گیرد

تغییر حکمرانی در آموزش و پرورش باید به دست خود معلمین صورت گیرد

ایسنا/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان معتقد است که تغییر حکمرانی در آموزش و پرورش باید به دست خود معلمین صورت گیرد.

احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ۱۹ اردیبهشت ماه در آیین بزرگداشت مقام معلم در سالن استان شهید مطهری سمنان گفت: فرارسیدن روز و هفته معلم را خدمت تمامی شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می کنم.
وی افزود: معلمان بهترین، شریف ترین و عزیز ترین قشر جامعه و شایسته بهترین تقدیر ها هستند و از این باب برنامه های گرامیداشت مقام معلم در سطح استان به بهترین شکل ممکن برگزار شد.
ریواده خاطرنشان کرد: از تمامی‌ معلمان بزرگوار استان که‌ مسئولیت سنگین‌ آموزش و پرورش را بر عهده دارند، تقدیر و تشکر می کنم.
وی اذعان داشت: انشالله با اقدامات مطلوب، بستر مناسب برای پیشرفت آینده سازان این مرز و بوم توسط فرهنگیان و معلمان فرآهم شود.
معاون استاندار سمنان تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته توفیقات بسیار خوبی توسط فرهنگیان و معلمان استان به دست آمد که انشالله در سال جاری نیز ادامه دار بوده و از این فضا برای پیشرفت دانش آموزان استفاده کنیم.
ریواده، گفت: در سند تحول دولت مردمی کانون اصلی و اساسی در حوزه آموزش و پرورش، تغییر حکمرانی در آموزش و پرورش است که به دست خود معملین انشالله رقم‌ خواهد خورد.

وی تصریح کرد: ماموریت های آموزش و پرورش برای تحقق سند تحول بنیادین کمک زیادی به این حوزه داشته و اهداف این سند انشالله با یک عزم‌ همگانی محقق می شود.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این مراسم با بیان اینکه خداوند متعال اولین معلم انسان بوده است گفت: مقام و منزلت معلمان مقامی بی‌نظیر و بی‌بدیل است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان افزود: امام راحل (ره) نیز فرمودند معلمی شغل انبیا است که این موضوع نیز بیانگر جایگاه و اهمیت کار معلمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: بر اساس آیات نورانی قرآن کریم، هدف از خلقت انسان عبادت پروردگار بوده است که امام حسین (ع) مقدمه این عبودیت و بندگی را معرفت دانستند.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه شناخت خدا مقدمه عبودیت است اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های دینی بالاترین عبادت، عبادت عاشقانه است بگونه‌ای که انسان عبادت را در آغوش بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با قدردانی از دلسوزی معلمان نسبت به مشکلات دانش‌آموزان گفت: اینکه معلمی دلسوزانه مسائل و مشکلات شاگردان خود را پیگیری کند نزد خداوند متعال از جایگاه والایی برخوردار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه مقام عالم از عابد بالاتر است خاطرنشان کرد: ترسیم مسیر دستیابی به تعالی و کمال، مهمترین وظیفه معلمان نسبت به دانش‌آموزان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha