• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402021911977
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار شهرضا خبر داد:

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی و مجموعه شیمی پارک در شهرضا

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی و مجموعه شیمی پارک در شهرضا

ایسنا/اصفهان فرماندار شهرضا گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد شهرک تبدیلات گازی که به شیمی پارک معروف است، موجب جهش اقتصادی و رشد تولید در شهرضا و استان اصفهان خواهد شد.  

امیر جعفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین اقدامات انجام شده در شهرستان شهرضا به منظور تحقق شعار سال، اظهار کرد: به‌منظور حمایت از تولید و حل و فصل مسائل و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی شهرستان در سال ۱۴۰۱، واحدهای صنعتی نیمه راکد و راکد را در شهرک‌های صنعتی شهرستان شناسایی کردیم و در گام بعدی تقریباً ۲۰ واحد اصلی نیمه راکد را در شهرک صنعتی رازی فعال کردیم و مسائل و مشکلات آنان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری شد.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۱۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی رازی فعال‌سازی شدند و در دهه فجر ۴ پروژه بزرگ در ارتباط با این واحدهای صنعتی را به بهره‌برداری رساندیم. ۱۱ شرکت دانش‌بنیان در سطح شهرستان وجود دارند که سال گذشته با پیگیرهایی که انجام شد اخذ مجوزات آن را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

فرماندار شهرضا تصریح کرد: نمایشگاهی را با محوریت دانشگاه آزاد شهرضا در انتهای سال گذشته برگزار کردیم و دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان را به نمایش گذاشتیم و توانمندی‌ها در حوزه‌های مختلف بهداشتی، گیاهان دارویی و پهپاد در معرض دید عموم قرار گرفت.

جعفری گفت: در سال ۱۴۰۱، هجده واحد صنعتی که نیاز به تسهیلات داشتند به بانک‌های استان معرفی شدند تا تسهیلات خود را دریافت کنند. بیش از ۵ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ را توانستیم در سطح شهرستان جذب کنیم و بسیاری از مشاغل خانگی را راه‌اندازی کردیم.

وی به حوزه اشتغال اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته ۳۷۲۲ فرصت شغلی در شهرستان ایجاد کردیم که تعهد ما ۳۶۶۵ شغل بود که بیش از تعهد خود فرصت شغلی به وجود آوردیم. ۱۰۴ درصد تعهد اشتغال خود را انجام دادیم. البته تبصره ۱۸ سال ۴۰۱ اعتبار نداشت و در سال ۱۴۰۰ شهرضا یک طرح به مبلغ یک میلیارد تومان و تعداد اشتعال ۶ نفر داشتیم. همچنین در بخش اشتغال روستایی در سال ۱۴۰۱، سه طرح غیر حمایتی به مبلغ چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان و تعداد اشتغال ۱۷ نفر داشتیم.

فرماندار شهرضا، گفت: به منظور حمایت از تولید و پشتیبانی از بنگاه‌های اقتصادی دو کار اساسی در این شهرستان انجام شد که یکی از این موارد منطقه ویژه اقتصادی است که کارهای اداری آن انجام شد و ۱۵ سال این منطقه ویژه منتظر دریافت مجوزهای لازم بود که پس از دریافت این مجوزها در اسفندماهِ پارسال مجوز هیات دولت را گرفتیم و هیئت دولت منطقه ویژه اقتصادی را تصویب و ابلاغ کرد و در سال ۱۴۰۲ قصد داریم وارد فاز عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی شویم.

جعفری ادامه داد: طرح دوم که در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان استارت آن زده شد ایجاد شهرک تبدیلات گازی بود که به شیمی پارک معروف است که در اسفندماه سال گذشته در هیئت دولت مجوزهای لازم را گرفت و در سفر هیات وزیران آن را تصویب و ابلاغ کردند که با بهره‌برداری از این شهرک، صنایع پایین‌دستی حوزه پتروشیمی تقویت می‌شود و با اجرایی کردن این دو طرح شاهد جهش اقتصادی و رشد تولید برای شهرستان شهرضا و استان خواهیم بود.  

وی تصریح کرد: برای بحث مهار تورم مواردی وجود دارد که از دست مدیریت شهرستان خارج است و معمولاً موضوع تنظیم بازار از تهران و وزارتخانه‌ها ابلاغ می‌شود و ما تنها مسئول اجرا و نظارت هستیم که در این رابطه بیش از ۱۰ جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار در شهرستان تشکیل شده و با همکاری بسیج اصناف، گشت‌های مفصلی را با همکاری نهادها در طول سال اجرا کردیم و با اصناف متخلف برخورد شد.

فرماندار شهرضا، گفت: کار دیگری که در حوزه مهار تورم انجام دادیم تشکیلات مبارزه با کالای قاچاق است که در ایستگاه شهید امامی با تمام توان با قاچاق کالا مبارزه کردیم که تأثیر آن در حوزه ملی محسوس است. در حوزه مبارزه با سوخت در یکی از جایگاه‌ها، بیش از ۵۰۰ هزار لیتر بنزین به‌صورت غیرقانونی در چند ماه قاچاق شد که توسط تعزیرات حکومتی جریمه سنگینی برای آن در نظر گرفته شد.

جعفری افزود: نظارت کامل در حوزه توزیع آرد و نان با جدیت انجام می‌شود که تمام این موارد برای مهار تورم تأثیر زیادی دارد و اگر بتوانیم شفاف‌سازی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم تأثیر زیادی خواهد داشت. برای تأمین مرغ موردنیاز استان کارهای زیادی انجام دادیم و تمام این کارها به شکل جهادی در سال گذشته انجام شد و امسال نیز با جدیت انجام خواهد شد تا شاهد تحقق شعار سال باشیم. البته تورم شاخصه ملی و جهانی دارد و تمام آن در اختیار مدیریت شهرستان نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha