• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402021609967
  • خبرنگار : 50310

مسئول بسیج سازندگی استان خبر داد:

پرداخت ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ در لرستان

پرداخت ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ در لرستان

ایسنا/لرستان مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: نزدیک به ۸۵۰ گروه صندوق‌های قرض‌الحسنه در استان داریم.

احسان جهانبخش شانزدهم اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، اظهار کرد: ما ۱۲ عرصه داشتیم که روز به روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود،  به عنوان مثال در زمینه کمک‌های مؤمنانه ابتدا مقام معظم رهبری رزمایش کمک‌های مؤمنانه را اعلام کردند که الان به نهضت تبدیل شده است مانند اربعین که ابتدا شروع شد شاید شور و حال الان را نداشت اما زمانی که کار توسط مردم و بسیج انجام می‌شود گستردگی وسیعی پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: الان خیلی از گروه‌ها هستند که ممکن است با بسیج سازندگی ارتباطی نداشته باشند و خودجوش در حال خدمت هستند.

جهانبخش تصریح کرد: ما در لرستان بیش‌ از ۲۹۰۰ گروه جهادی داریم، نزدیک به ۸۵۰ گروه صندوق‌های قرض‌الحسنه داریم که بیش‌از ۳۰ هزار عضو دارند که گروه‌های اقتصادی، آموزش و اشتغال ما هستند که در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان وام تبصره ۱۶ به آن‌ها تعلق گرفته است.

مسئول بسیج جهاد سازندگی لرستان افزود: البته به علت کُندی برخی از بانک‌ها مقداری از آن ها محقق نشده و دولت تصمیم گرفته است تا ۳۱ تیرماه بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم که تاکنون نزدیک به یک چهارم از این تسهیلات جذب استان شده و تسهیلگران ما در سراسر استان مشاوره می‌دهند و تا زمانی‌که ایده به محصول تبدیل می‌شود پیگیر موضوع هستند.

وی تصریح کرد: در تور خبرنگاری که خواهیم داشت برخی از کارهایی که امسال انجام شده را بازدید خواهیم داشت، بنابر شعار سال که راهبردی است شاید اگر تولید را بالا ببریم بخشی از تورم خود به خود کاهش پیدا کند و پیش بینی مقام معظم رهبری نیز که مشکلات اقتصادی را پشت سر خواهیم گذاشت را خواهیم دید.

جهانبخش افزود: بحث‌های درمانی را در حاشیه شهر و در یکی از درمانگاه‌های مناطق محروم خواهیم داشت.

مسئول جهاد سازندگی لرستان ادامه داد: برنامه‌های ما در طول هفته برقرار است در حاشیه نماز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه ایستگاه صلواتی و نمایشگاه خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در پایان برنامه که ۲۵ اردیبهشت ماه است، اختتامیه برنامه‌های هفته بسیج کشور در لرستان برگزار می‌شود که هماهنگ شده در محل نمایشگاه بین‌المللی خرم‌آباد برگزار شود که در این رابطه از رئیس سازمان بسیج کشور و مسئول بسیج سازندگی کشور دعوت کردیم و از خانواده شهید عجمیان شهید مدافع امنیت و جهادگر بسیجی که در گروه‌های بسیجی تربیت یافت تجلیل می‌کنیم.

جهانبخش تصریح کرد: همچنین در این برنامه از جهادگران قشرهای مختلف در یک سال گذشته تجلیل خواهیم کرد و یک نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برگزار و مهمانان ما حدود ۱۰۰۰ نفر از جهادگران سطح استان هستند.

مسئول بسیج سازندگی لرستان اظهار کرد: ظرفیت‌هایی که در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی شاهد خواهیم بود مربوط به خود بسیج سازندگی است که توسط مدیریت اقتصاد مقاومتی، آموزش و اشتغال بسیج این اتفاق افتاده است و نمایش این کار در یان نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha