• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402021609736
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس هلال احمر اردستان خبر داد:

نجات ۲۲۲ مصدوم سوانح جاده‌ای توسط هلال‌احمر اردستان

نجات ۲۲۲ مصدوم سوانح جاده‌ای توسط هلال‌احمر اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردستان گفت: در پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر اردستان در یک سال گذشته به ۲۲۲ نفر از مصدومان جاده‌ای امدادرسانی شده است.

منصور خانی، ظهر امروز(شنبه، ۱۶ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر، اظهار کرد: صلیب سرخ جهانی قدمتی بیش ۱۶۴ سال دارد و هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران ۱۰۱ سال از سال تأسیس آن می‌گذرد.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه هلال‌احمر امداد و نجات در حوادث و سوانح است، افزود: کشور و به مراتب استان اصفهان و شهرستان اردستان یک منطقه حادثه‌خیز و آسیب‌پذیر هستند، بنابراین کار آموزش را بیش از دیگر موارد در دستور کار دارند و در کنار فعالیت‌های امدادی که انجام می‌دهیم، اقدامات داوطلبانه فرهنگی نیز انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اردستان، تصریح کرد: بیشتر فعالیت هلال احمر در زمانی که حادثه وجود ندارد آموزش امداد است و در یک سال گذشته حدود ۲۸ دوره امداد کمک‌های اولیه، ۳۴ دوره مخاطرات، ۲۲ دوره پایه داوطلبی برگزار کرده است که مجموعاً ۱۰۸۳ نفر آموزش‌های مورد نیاز را دریافت کردند.

خانی با اشاره به برگزاری ۱۲ دوره آموزش‌های تخصصی توسط هلال‌احمر اردستان، تصریح کرد: با برگزاری این تعداد دوره تخصصی تعداد ۲۰۷ نفر توانستند آموزش‌های ویژه و تخصصی هلال احمر را دریافت کنند. همچنین طرح دادرس در ۱۴ مدرسه شهرستان اردستان با هدف آموزش‌های امدادی در روزهای سخت برگزار شده است.

وی گفت: همکاران ما در پایگاه امداد جاده‌ای هلال‌احمر اردستان در یک سال گذشته به ۲۲۲ نفر از مصدومان جاده‌ای امدادرسانی با درمان اضطراری و نجات و رهاسازی کرده‌اند. همچنین به ۸۵ نفر در حوادثی مانند سیل، سیلاب، گمشدگی در کویر و کوهستان امدادرسانی شده است.

تجهیزات هلال‌احمر شهرستان اردستان قابل قبول است

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردستان گفت: سال گذشته جمعیت هلال احمر شهرستان اردستان بیش از ۲۴۴ میلیون تومان کمک هزینه درمان و دارو به مددجویان پرداخت کرده است، تعداد ۴۵۵ سبد کالا بین نیازمندان توزیع شده و ۱۵ فعالیت داوطلبی برای نیازمندان انجام شده است.

خانی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر شهرستان اردستان در حال حاضر ۱۵۰۰ عضو داوطلب دارد که تا پایان سال جاری باید به حدود ۴ هزار نفر افزایش پیدا کنند، گفت: با مجموعه اقداماتی که انجام شده وضعیت تجهیزات و امکانات هلال احمر شهرستان اردستان برای حوادث و اتفاقات طبیعی و غیرطبیعی در وضعیت خوب و قابل قبول قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha