دکتر «محسن کوششتبار» در نشست گفتوگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه ای که در استان وجود دارد افزایی و روحیه جهادی و تاب آوری خوبی است که در مدیران استان وجود دارد، اظهار کرد: دولت سیزدهم اول گوش است تا کلام، حتی اگر جایی نتواند آن طور که شایسته است مشکل مردم را حل کند، حداقل سخنانشان را بشنود
وی گفت: اعتقاد راسخ ما این است که اگر امروز در استان مشکلی از فعال اقتصادی حل میشود و اگر دل یک تولید کننده را با یک مجوز و امضا شاد می کند و اگر یک نفر را که نگران بیکاری است و نگرانی آن را برطرف می کند امروز یک مهران را آزاد کرده است و هیچ فرقی بین این دوتا نیست و امروز امضای شما پایین برگه ای که مشکلی را حل می کند انگار یک مهران برای کشور آزاد شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور خطاب به تولید کنندگان گفت: ما مدعی نیستیم که همه مشکلات کشور را حل می کنیم اما قطعاً در قبال آنچه که شما گفتید خودمان را متعهد می دانیم.
کوششتبار تاکید کرد: ما بدون بخش خصوصی و فعالان اقتصادی نمیتوانیم کشور را مدیریت و رو به جلو حرکت بکنیم، شما اربابانی هستید که به ما مراجعه می کنید، ما مجبوریم قانونی را هم چون مال شما هست رعایت کنیم.
کوششتبار ادامه داد: در استان یک انسجامی خوبی دیدم و فضای استان فضای امیدوار کننده و پرنشاطی است، شما مشکل دارید اما نشاط هم دارید، مسئله داریم اما امیدوار کننده داریم حرکت می کنیم.
وی تاکید کرد: آینده استان آینده روشنی است، در نفت و گاز درآمد خواهد آمد و در بلند مدت خودش را نشان میدهد و در زنجیرههای ارزش تک تک شما چه حوزه صنعت و چه حوزه کشاورزی و چه خدمات حرف برای گفتن دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با بیان اینکه ما حرکت رو به جلو و برنامه در استان داریم، کارمان را انجام می دهیم، مشکلاتمان را بارها و بارها مرور می کنیم تا راهی برایشان پیدا کنیم، تصریح کرد: در جلسهای با حضور رئیس جمهور مصوب شد که قرار شده است ستاد تسهیل و رفع موانع در سطح ملی یک جلسه خاص هر استان داشته باشد و هر مشکلاتی که حس می کنید از سطح استان بالاتر است جمع می شود و ما در سطح ملی و با حضور استاندار شما و دبیر ستاد ملی پیگیری می شود
کوششتبار تصریح کرد: هر حوزه و مدیر تخصصی موظف است که درخواست ارباب رجوع را تا آخر طی و هر حوزه ای باید خودش مشکل ارباب رجوعش را تا آخرین نقطه حل کند، چه بانک باشد و چه دستگاه تخصصی دیگر، اینطور نباشد اینکه تا حل نشد به استانداری و معاون اقتصادی ارجاع داده شود.
وی ادامه داد: استانداران کشور بدانند معیار ارزیابی مدیرانشان، میزان مراجعه ارباب رجوع به استانداریها است چون هر چه تعداد ارباب رجوع ها بیشتر یعنی کار ضعیفتر و هر چه کمتر یعنی دارند مشکلات را حل می کنند، وقتی کسی به استانداری مراجعه می کند یعنی ادارات کل مشکلاتش را حل نکرده است.
انتهای پیام
نظرات