• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402021308194
  • خبرنگار : 50026

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور:

شوراها ظرفیت افراد و دستگاه‌ها را برای توسعه کیفی هر منطقه به کار گیرند

شوراها ظرفیت افراد و دستگاه‌ها را برای توسعه کیفی هر منطقه به کار گیرند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور گفت: مدیریت شهر و روستا برعهده شوراهاست و باید ظرفیت افراد و دستگاه‌ها را برای توسعه کیفی هر منطقه به کار گیرند.

محمدرضا صمیمی، امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در همایش نکوداشت شوراهای اسلامی خراسان جنوبی، اظهار کرد: دولت به شدت تلاش می‌کند به لحاظ کمی و کیفی به جامعه شورایی توجه شود و رئیس جمهور در هفته جاری علیرغم دیدار خارجی در همایش ملی روز شوراها حضور یافت.

به گزارش ایسنا، وی گفت: رئیس جمهور تاکنون سه جلسه با جامعه شورایی داشته که نشان دهنده نگاه شخص آیت الله رئیسی و دولت به شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور با اشاره به اینکه ۲۴ سال از فعالیت شوراها در کشور می‌گذرد، ادامه داد: جامعه شورایی حلقه اتصال مردم با حاکمیت است و باید اموری را انجام دهد که منافع آن بی دریغ به مردم برسد.

به گفته وی؛ مدیریت شهر و روستا برعهده شوراهاست و باید ظرفیت افراد و دستگاه‌ها را برای توسعه کیفی هر منطقه به کار گیرند.

صمیمی بیان کرد: توسعه نیازمند فعالیت زیاد است در حالی که رشد به طور خود به خود انجام می‌گیرد لذا مسئله توسعه به عنوان یک امر کیفی در هر منطقه‌ای اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: جامعه شورایی مشکلاتی دارد اما اعضای شوراها باید با تشخیص درست و بهنگام، اولویت‌های ملی و منطقه‌ای را برای توسعه تنظیم کنند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در جمع اعضای شوراهای اسلامی افزود: اقتصاد روستا و ثروت‌آفرینی مهمترین بخش این سخنان بود و باید روستاها در زمینه تولید ارتقا پیدا کنند.

وی بر رفع اختلاف درون شوراها تأکید کرد و گفت: اختلاف داخل شوراها خوب نیست و باعث مشکلات عدیده می‌شود که ناشی از اختلافات فرهنگی و اجتماعی است، استفاده از تجارب گذشته نیز به اجرای امور کمک می‌کند که باید مورد توجه اعضای شوراها قرار گیرد.

صمیمی اظهار کرد: هنوز کارت شناسایی شوراها در برخی استان‌ها صادر نشده که ناشی از معذورات قانونی است و تلاش می‌کنیم این مسئله حل شود.

به گفته وی؛ برخی مشکلات بین بخش دولتی و شوراها ناشی از مسائل حقوقی و قانونی است، شش دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا سپری شده اما هنوز قانون شوراها نیاز به اصلاح دارد که باید در این زمینه کمک کرد.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور، تبیین نشدن جایگاه واقعی شوراها را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: اقتصاد شهر و روستا با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و شوراها می‌تواند فعال شود.

صمیمی با تأکید بر لزوم توجه به آموزش شوراها اظهار کرد: باید این موضوع به مطالبه از سوی شوراها تبدیل شود و دولت نیز برای آن تدبیر کند و دخالت شوراها در امور اجرایی نیز از مواردی است که ضربات زیادی به شهر و روستا می‌زند و بیشتر ناشی از نبود آگاهی نسبت به قوانین است.
 
انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha