رضا رضایی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از اصلیترین مسائلی که پیش از بررسی کارنامه وزیر صمت باید به آن توجه داشت، شرایطی است که او این وزارتخانه مهم را تحویل گرفت. آیا پیش از دوره فعلی همه چیز بدون مشکل بود و تنها در ماههای گذشته مشکلات بروز پیدا کردند؟ یا بخشهای مختلف صنعت و بازرگانی کشور از سالها قبل دچار مشکل بودند؟
وی با بیان اینکه در دوره فعلی وزارت صمت، اقدامات خوبی برای حفظ توان تولید و حمایت از سرمایه گذاران در دستور کار قرار گرفت، تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که از زمان تحریمهای ترامپ، بخشی از صنایع پیشران ایران مانند خودرو، اولین گروههایی بودند که تحت تحریم قرار گرفتند و هدف متوقف کردن کامل فعالیت آنها بود اما با گذشت چند سال آیا این هدف محقق شد؟
رییس انجمن قطعه سازان البرز ادامه داد: قطعا نمیتوان ضعفها و مشکلات را کتمان کرد اما اینکه صنعت خودرو ما با وجود تمام محدودیتهای بین المللی و از طرف دیگر قیمت گذاری دستوری که از چند سال قبل کلید خورده بود، تا امروز توانسته روی پای خود بماند، چند ده هزار نیرو را در استخدام خود نگه دارد و میزان تولید را افزایش دهد آیا دستاورد کمی است؟ این اتفاق در حالی رخ داده که ما قیمت مواد اولیه و زیان انباشته خودروسازان افزایش جدی پیدا کرده بود و اگر در وزارت صمت مدیریت درستی نمیشد، امروز تولید ما با چالشهای جدی همراه بود.
رضایی ادامه داد: در سایر بخشها نیز میتوان نشانههای بهبود شرایط را دید و همه اینها نشان میدهد که با پای کار ماندن سرمایه گذاران و فعال شدن ظرفیتها از سوی وزارت صمت، بخش مهمی از مشکلات کنار رفته و میتوان به آینده امید بیشتری داشت.
وی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: در این تردیدی وجود ندارد که استیضاح حق نمایندگان مجلس است و آنها بر اساس صلاحدید خود میتوانند از آن استفاده کنند اما فعالان بخش صنعت این تقاضا را دارند که تصمیم در رابطه با رای دادن یا ندادن به استیضاح بر اساس کارنامه ثبت شده و منافع کلان این بخش باشد تا با هزینه جدید جابجایی وزیر، مشکلاتی تازه برای اقتصاد کشور به وجود نیاید.
انتهای پیام
نظرات