جعفر قادری، با اشاره به برگزاری جلسه بررسی وضعیت آزادراه شیراز-اصفهان که با حضور معاون وزیردفاع، استاندارفارس و برخی مدیران ملی و استانی و شماری از نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: با اندک اهتمام و هزینه میتوان قطعات ششگانه این پروژه را ظرف مدت 2 تا 3 ماه آینده، زیر ترافیک بُرد.
به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، قادری خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند که قطعات آماده این پروژه، به بهرهبرداری رسیده و از مستهلک شدن این سرمایهگذاری پیشگیری شود.
او با بیان اینکه در ابتدا این پروژه در 6 قطعه طراحی شده بود و قطعه هفتم بعدا به آن اضافه شد، گفت: قطعه هفتم هنوز قرارداد هم ندارد؛ لذا نباید بهرهبرداری از قطعات ششگانه آماده معطل یک قطعه بماند.
قادری از سرمایهگذار پروژه تقاضا کرد که بیش از این مردم را در انتظار افتتاح این پروژه نگذارد و گفت: با بهره برداری از جاده اصلی تنگ خیاره به لپویی و استفاده از مسیر موجود بیضا-شیراز، مشکل آماده نبودن قطعه هفتم تا حدودی مرتفع خواهد شد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس خاطرنشان کرد که این امکان وجود دارد که قطعه هفتم این پروژه که 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، طی چند ماه آینده آماده بهرهبرداری شده و نگرانی از تخلیه خودروها را کاملا رفع کند.
قادری با رد ضرورت همزمانی افتتاح قطعات ششگانه و قطعه هفتم، گفت: اگر این استدلال درست باشد، باید افتتاح آزادراه را به تکمیل قطعه شروع نشده ۸ موکول کرد که در اینصورت همزمان با افتتاح آزادراه باید برای بخشهای مستهلک شده پروژه چارهای اندیشید.
او با اشاره به اینکه بهرهبرداری از این پروژه باعث صرفه جویی ۳۵۰۰ میلیارد تومان در سال میشود، گفت: تدبیر ایجاب میکند که پروژههای قابل تفکیک نظیر آزادراه، بزرگراه و ...فازبندی شده و هر قطعه و فاز آماده به بهرهبرداری برسد.
قادری همچنین یادآور شد که قطعه ۸ آزادراه شیراز- اصفهان، ابتدا بخشی از قطعه اول آزادراه شیراز- بوشهر بود که به درخواست وزارت دفاع به عنوان قطعه ۸ آزادراه شیراز- اصفهان تعریف شد.
به گزارش ایسنا، پیش از این ابراهیم عزیزی دیگر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، مخالفت خود با آنچه او بهرهبرداری عجولانه از آزاد راه شیراز-اصفهان عنوان میکند، اعلام کرده بود.
پروژه آزادراه شیراز- اصفهان، بزرگترین پروژه آزادراهی کشور به شمار میرود که تاثیرات فراوانی در کاهش هزینه حمل و نقل، سوخت، مدت زمان سفر و همچنین ایجاد یک کریدور امن زمینی برای اتصال شمال و جنوب، خواهد داشت.
احداث این آزاد را بیش از یازده سال قبل، کلید خورد و بارها مسئولان وعده افتتاح آن را دادند که آخرین مورد آن، بهرهبرداری در نوروز یا سه ماهه اول سال 1402 بود.
انتهای پیام
نظرات