• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402013016436
  • خبرنگار : 71623

جزئیات مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو

جزئیات مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از ۱۶ اردیبهشت شروع می‌شود، گفت که فرآیند آن شبیه مرحله اول است و متقاضیان باید ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت در بیاورند.

به گزارش ایسنا، امید قالیباف با بیان اینکه در مرحله اول طرح یکپارچه تخصیص خودرو ۹۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند، گفت: این خودروها در حال تحویل است و در ماه اردیبهشت و خرداد مجموعا ۲۵۰ هزار خودرو تحویل داده می‌شود.

وی وعده داد که با ادامه فرآیند تحویل خودروها، قیمت در بازار آزاد شکسته شود و گفت: طی روزهای اخیر نیز قیمت‌های بازار شیب نزولی داشته است.

سخنگوی وزارت صمت افزود: در حال حاضر شاهین با قیمت حدود ۴۰۰ میلیون تومان تحویل داده می‌شود، اما در بازار ۷۰۰ میلیون تومان است. سوال من از متقاضیان خودرو این است که چرا بازار آزاد را انتخاب و پول اضافه پرداخت می‌کنند؟ تولید روزانه شاهین در سال قبل ۶۵ دستگاه بود، اما امسال به روزی ۲۲۰ دستگاه رسیده است. در مورد بقیه مدل‌های خودرو نیز همین وضعیت حاکم است.

قالیباف درباره مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو گفت: ثبت نام در مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از ۱۶ اردیبهشت شروع می‌شود که فرآیند آن شبیه مرحله اول است. بنابراین متقاضیان باید ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت دربیاورند. نداشتن پلاک فعال و سایر شرایط نیز همچنان حاکم است.

همچنین به گفته این مقام مسئول بیشتر مدل‌های شرکت‌های خودروساز در مرحله دوم نیز عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۳۰ ۲۳:۵۹

باسلام و عرض ادب خدمت شما من خانم بچه دارهستم که درمضیقعه مالی گرفتارم و درتوانم نیست ۱۰۰ملیون تومان برای قرعکشی خودرو واریز کنم توروخداوندمتعال به فکرمردم باشید بخصوص طرح جوانی جمعیت ایران خودرو رابدون واریز پول انجام بدهید تااین روند جوانی جمعیت ادامه داشته باشد انشاالله که بفکر باشد موفق و پایدار باشید انشاالله

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۳۱ ۰۷:۲۶

باسلام هنوز بخشی از خودروها مانند شرکت بهمن موتور لیست زمانبندی را قرعه کشی نکردند وهمچنین متقاضیان ویژه مادران نیز اعلام نشده چطور ازمرحله دوم سخن میگویید؟ خ. ب.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۳۱ ۱۵:۱۹

سلام وعرض ادب اگر امکانش هست در مورد مرحله ی دوم و نحوه‌ی تحویل توضیحات بیشتر و کامل تر ی ارائه بشه ممنون میشیم

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۳۱ ۱۵:۳۳

سلام پس تکلیف خودروهای فرسوده چه میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۳۱ ۱۵:۳۶

سلام تکلیف خودروهای فرسوده که دارای پلاک فعال می باشند در طرح پیش رو چ میشود آیا در این طرح گنجانده پده اند یا خیر سوال بفرمایین حتما با تشکر؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۲ ۱۱:۰۱

باسلام بنده در طرح یکپارچه خودرو تامرحله واریز وجه نهایی پیش رفتم ولی متاسفانه امکان پرداخت وجه برام فراهم نشدوالبته اطلاعاتم رو ثبت نکردم. ایا برای شرکت در مرحله دوم باید از مرحله اول انصراف بزنم؟ فقط پیام اطلاع رسانی واریز وجه رو دریافت کردم وهیچ اقدام دیگری انجام ندادم.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۶ ۱۴:۴۷

سلام ما در دور اول خودروهای داخلی بدون قرعه کشی بجای صمت اشتباهآ حساب ایران خودرو را بلوکه کردیم حال که در دوره دوم که ایران خودرو حضور ندارد تکلیف ما چیست ؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۷ ۱۳:۵۳

آخه کجای دنیا ماشینهایی با این کیفیت و قیمتهای نجوی دست مردم خودشون میدن. چند سال پیش و بعد از تحریم خرید خودرو توسط مردم (بخاطر کیفیت بد و قیمت بالا)، خودروسازهای محترم دنبال راه چاره بودن تا مردم رو به خرید خودروهای بی کیفیتشون ترغیب کنن. برای همین اومدن به بهانه تحریم و نبود قطعه و هزار بهونه دیگه خودروها رو توی پارکینگها دپو کردن و عرضه به بازار رو تا حد ممکن کاهش دادن. تا تقاضا در بازار بره بالا. که همین امر باعث سیر صعودی قیمت خودرو در بازار شد. هرچند خودروسازها هم از سال 97 تا امروز قیمتهاشون رو نوزده برابر کردن، اما هنوز قیمت بازار تا کارخونه خیلی فرق داشت و مردم به طمع سودی که این وسط بود هجوم آوردن به ثبت نام خرید خودرو از خودرسازها. تا در این اوضاع آشفته اقتصادی با خرید از کارخونه و فروش در بازار سودی نصیبشون بشه. به همین راحتی خودسازها محصولاتشون رو با قیمتهای نجومی به فروش رسوندن و حتی صف خرید برای سالهای بعد ایجاد کردن. بماند سرگردانی پولهای ملت و مبالغ بلوکه شده در این میان و ..... .آخه کجای دنیا خودروساز ماشینش رو در نمایشگاهها عرضه میکنه غیر از ایران؟ خودرو صفر باید در نمایندگیها به فروش برسه. ز. به بهونه بریدن دست دلال قیمتهای کارخونه رو زیاد کردن تا قیمت بازار کم بشه..

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۷ ۲۰:۱۹

با سلام آیا مرحله دوم هم همانند مرحله اول به در بازه های زمانی 3 ماه 6ماهه و... قرعه کشی می شود یا تحویل خودروهای مرحله اول است

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۹ ۰۲:۲۱

با سلام -در مرحله اول طرح یکپارچه برای متقاضی عادی تارا اتومات وجود نداشت و خیلیها اجبارا شاهین دنده ای را انتخاب کردن - اما الان این امتیاز فقط برای نوبت 1403 در نظر گرفته شده - ایا بنظر صمت اینکار صحیح میباشد که ازادی انتخاب را از مردم سلب کرده