به گزارش ایسنا، زهرا فاتح درباره مناسبسازی ایستگاههای متروی تهران گفت: از سال ۹۹ که مناسب سازی ایستگاههای مترو ویژه ناتوانان ابلاغ شد، فاز اول بهرهبرداری از مناسب سازی ۳۴ ایستگاه کلید خورد.
وی ادامه داد: به همین منظور مناسبسازی یک ایستگاه در خط ۳، زیرگذر جناح، ۱۳ ایستگاه در خط ۶ که ایستگاههای لاله، کارگر، هفت تیر و ولیعصر(عج) از این خط به تازگی افتتاح شدهاند و ۲ ایستگاه در خط ۷ آغاز شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر۲۸ ایستگاه بالای ۹۵ درصد مناسبسازی شده است، اظهار کرد: ۶ ایستگاه خط ۶ و ۷ مترو حدود ۷۵ درصد بهسازی شدهاند.
کارشناس مدیریت فنی مهندسی متروی تهران با اشاره به فاکتورهای لحاظ شده در مساله مناسبسازی، تاکید کرد: ۶ اصل در پیشبرد این قضیه مطرح شدند. گسترش مسیر ویژه نابینایان یا همان نوار بساوایی از جمله این فاکتورها بود. در هر ایستگاه با یک ورودی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ و با ۲ ورودی ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ متر نوار بساوایی گسترش پیدا کرده است.
فاتح عنوان کرد: استقرار گیت ویژه معلولین، رمپ برای تنظیم اختلاف سطح در ورودیها، آسانسور و پله برقی از دیگر فاکتورهای مناسبسازی ویژه معلولان است.
وی افزود: تأییدیه آسانسور ۲۰ ایستگاه خط ۷مترو نیز صادر و اخیرا آسانسور ایستگاه مهدیه نیز افتتاح شد.
بر اساس گزارش سایت شهر، کارشناس مدیریت فنی مهندسی متروی تهران با بیان اینکه در خطوط جدید مترو طراحیهای انجام شده و فاکتورهای متعددی در راستای مناسبسازی فضا دارد، گفت: راهرو، پله، میلههای دستگرد، نورپردازی، اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی ویژه معلولان از جمله این امور است.
انتهای پیام
نظرات