گاهی برخی رانندهها رویشان آب جوش می پاشند، گاهی برخی دیگر به طرفشان میوه پرتاب می کنند و گاهی هم برخی رانندهها ماشینشان را آنقدر به آنها نزدیک می کنند تا بترسند.
البته گاهی هم رانندههایی هستند که برای تشویق آنها برایشان بوق می زنند، هرچند که این بوق زدن ناگهانی بخصوص اگر از پشت سر باشد، ممکن است باعث ترس و برهم خوردن تعادلشان شود.
آنچه که دوچرخه سواران کرمانشاهی را به جادههای اطراف شهر کشانده تا در آنجا تمرین کنند، نبود یک پیست در داخل شهر است. پیستی که در طول سالهای گذشته از استاندار و مسئولین ورزش استان گرفته تا رئیس هیات قول احداث آن را دادهاند، اما هنوز عملی نشده است.
به گزارش ایسنا، زمستان ۱۳۹۹ که مجمع انتخابات ریاست هیات دوچرخه سواری کرمانشاه برگزار شد و ایوب محمودی به عنوان کاندیدای برنده و رئیس جدید این هیات در استان بااشاره به نبود زیرساخت های دوچرخه سواری در کرمانشاه، قول احداث چند پیست را برای حل مشکل ورزشکاران این رشته در استان داد.
اسفند همان سال بود که ۶۰ نفر از دوچرخه سواران کرمانشاهی در حاشیه برگزاری همایش روز درختکاری طی دیدار کوتاهی که با استاندار وقت داشتند، از مشکلاتشان گفتند و از اینکه پیستی برای تمرین ندارند و مجبورند به دل جادههای اطراف شهر بزنند و همین هم باعث شد تا استاندار به آنها قول احداث یک پیست استاندارد را بدهد.
مدیرکل پیشین ورزش و جوانان استان هم پس از این درخواستها زمینی در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد برای احداث یک پیست دوچرخه سواری اختصاص داد که سرانجام کلنگ آن از حدود یک سال پیش به زمین زده شد، اما در حالی که پروژه حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از حدود شش ماه پیش متوقف شده است.
در این رابطه به سراغ رئیس هیات دوچرخه سواری استان رفتیم تا در خصوص چرایی به سرانجام نرسیدن این پروژه بپرسیم.
ایوب محمودی در گفت و گو با ایسنا، از پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد به عنوان اصلی ترین و استانداردترین پیست BMX دوچرخه سواری در غرب کشور نام برد و گفت: اگر این پیست حرفهای راه اندازی شود، می توانیم میزبانی مسابقات کشوری را هم بگیریم.
وی ادامه داد: احداث این پیست یکسال پیش با حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار شروع شد و با همان اعتبار کارهای زیرساختی آن انجام گرفت، اما از حدود شش ماه پیش پیمانکار به این بهانه که دیون دارد، دست از کار کشید.
رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: پیگیریهای بسیاری برای تامین اعتبار این پروژه داشتیم و قول هایی هم داده شد، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
وی که در زمان انتخابش به عنوان رئیس هیات استان وعده احداث چند پیست از جمله پیست ۱۵خرداد، پارک جنگلی بیستون و سراب قنبر را داده بود، در خصوص چرایی عدم تحقق این وعده هایش هم گفت: در آن زمان پیگیریهایی را برای احداث یک پیست کوهستان در منطقه پارک جنگلی سراب قنبر داشتیم، اما متاسفانه پس از اینکه نقشه ها و مسیریابی پیست را به شهرداری تحویل دادیم، سازمان سیما و منظر شهری شهرداری با احداث آن مخالفت کرد.
محمودی اضافه کرد: حدود ۱۶ تا ۱۷ سال پیش در مسیر جاده کرمانشاه به سراب نیلوفر هم یک پیست دوچرخه سواری احداث شد که اکنون بخشهای زیادی از آن از بین رفته است، بنابراین پیگیریهایی را از طریق شهرداری برای احیاء آن انجام دادیم. متاسفانه این پیگیریها هم تاکنون منجر به نتیجه نشده و مسئولین شهرداری اعلام کردند از آنجایی که مسیر تردد و دسترسی به برخی روستاهای اطراف از روی این پیست رد میشود، بنابراین امکان احیاء آن وجود ندارد.
رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه در رابطه با وعده احداث پیست در کاجستان بیستون هم گفت: از آنجایی که این پروژه بیشتر جنبه تفریحی و سرگرمی دارد، برای همین اولویت پیگیری خود را روی احداث پیستهایی قرار دادیم که قهرمانان ما بتوانند در آنها تمرین کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت های بسیار خوبی در رشته دوچرخه سواری دارد، عنوان کرد: علیرغم پیگیریهای زیادی که برای احداث پیست برای قهرمانانمان در استان داشتیم، اما هیچکدام از مسئولان به حرف ما گوش نمی دهند و ورزشکاران هم مجبورند در جادهها تمرین کنند.
محمودی در ادامه با گلایه از عدم حمایت مالی اداره کل ورزش و جوانان استان در سال گذشته هم گفت: سال ۱۴۰۰ که حمایت مالی شدیم، برای اولین بار پس از ۸۰ سال در تاریخ دوچرخه سواری کرمانشاه، نایب قهرمان مسابقات سرعت کشور در بخش تیمی شدیم.
وی افزود: تنها در طی یک سال ۱۳ تا ۱۴ همایش و ۹ اعزام به مسابقات را در دوچرخه سواری کرمانشاه داشیم و یکی از فعالترین هیاتها بودیم، اما طی سال گذشته حتی یک ریال هم اعتبارات از سوی اداره ورزش و جوانان به ما تخصیص داده نشد و این مسئله باعث کاهش برنامههای ما شد.
انتهای پیام
نظرات