• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402012612952
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور عنوان کرد

تحقق ۲۳ درصدی مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش در ۱۴۰۱/تاکید بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خیّری

تحقق ۲۳ درصدی مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش در ۱۴۰۱/تاکید بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خیّری

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش نقشی مهم در تبدیل املاک بدون استفاده به سرمایه‌گذاری و تولید ارزش افزوده دارد و باید این راهبرد مورد توجه ویژه قرار بگیرد، گفت: طبق گزارش‌ها، راهبرد مولدسازی املاک مازاد در سال ۱۴۰۰ یک درصد و سال ۱۴۰۱ در حدود ۲۳ درصد محقق شد و باید تحقق این راهبرد در اولویت باشد.

 به گزارش ایسنا، حمیدرضا خان محمدی در سفر به استان سمنان ضمن تاکید بر اینکه مولدسازی مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش باید به بهترین نحو مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: مولدسازی مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش موجب ایجاد ارزش افزوده شده و در نهایت دانش آموزان ذینفع این طرح خواهند بود.

وی افزود: از محل مولدسازی مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش می‌توان اعتبار ساخت یک مدرسه چند کلاسه را به اعتبار ساخت یک مجتمع آموزشی افزایش داد. مولدسازی زمینه ساز افزایش اعتبارات در ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان، افزود: اولویت ما در این سفر باید برنامه ریزی و هماهنگی برای جذب اعتبارات برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی استان باشد و با بررسی، هماهنگی و نگاه عادلانه از ظرفیت‌های اعتباری سفر دوم ریاست جمهوری استفاده شود.

خان‌محمدی همچنین در نشست با جمعی از خیرین مدرسه‌ساز و گروه‌های جهادی در این استان، گفت: هیچ ملک خیری و وقفی در طرح مولدسازی اموال مازاد آموزش و پرورش به فروش نمی‌رود. ارزش افزوده از محل مولدسازی اموال مازاد آموزش و پرورش با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه تمام خیرساز هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش نقشی مهم در تبدیل املاک بدون استفاده به سرمایه‌گذاری و تولید ارزش افزوده دارد و باید این راهبرد مورد توجه ویژه قرار بگیرد. طبق گزارش‌ها، راهبرد مولدسازی املاک مازاد در سال ۱۴۰۰ یک درصد و سال ۱۴۰۱ در حدود ۲۳ درصد محقق شد و باید تحقق این راهبرد در اولویت باشد.

وی یادآور شد: تاکنون خیرین ۵۲۶۰ میلیارد تومان در زمینه مدرسه‌سازی در سال ۱۴۰۱ تعهد کردند و هدف گذاری تعهد خیران برای مدرسه‌سازی در سال آینده ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: دامنه ساخت مدرسه خیرساز باید به اجزای کوچک‌تر تبدیل شود و ساخت به مترمربع برای افزایش مشارکت در مدرسه‌سازی استفاده شود. همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه هزینه‌کرد برای عزیران فوت شده در زمینه مدرسه‌سازی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تعداد مدرسه های نیازمند بازسازی و نوسازی تعداد زیادی است، افزود: استفاده از ظرفیت خیران در این زمینه باید مورد توجه باشد. تسریع در ساخت و استفاده از مصالح صنعتی برای تسریع در ساخت نقشی مهم در ترغیب و جذب خیران در مدرسه‌سازی دارد که نیاز است این راهبرد مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ۷۰ درصد مدارس خیرساز کشور در مناطقی است که نیاز به مدرسه وجود ندارد و باید توجیه خیر و ساخت مدرسه در مناطق مورد نیاز مورد توجه قرار بگیرد. برای تکمیل طرح‌های خیری مدرسه‌سازی دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد در نظر گرفتن تسهیلات در دست پیگیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha