• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402012612850
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

بی‌آبی، چمن ورزشگاه اردستان را خشک کرد

بی‌آبی، چمن ورزشگاه اردستان را خشک کرد

ایسنا/اصفهان زمین چمن ورزشگاه ۱۷ شهریور اردستان در شرایط اسفناک و رو به نابودی قرار دارد و برای جلوگیری از این موضوع اقدامی نمی‌شود و این مجموعه به امان خدا رها شده است.

زمین چمن ورزشگاه ۱۷ شهریور اردستان که برای بازسازی و بهره‌برداری مجدد آن هزینه‌های بسیاری شد، به یک‌باره از رنگ سبز به رنگ زرد تغییر کرد و بسیاری از قسمت‌های آن از بین رفته است و به نظر می‌رسید در بحث نگهداری از آن، اتفاقات خوبی رقم نخورده و این زمین چمن طبیعی رفته‌رفته رو به نابودی می‌رود.

برای بررسی این مشکل خبرنگار ایسنا به سراغ سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اردستان رفت.

شهرداری برای تأمین آب همکاری نمی‌کند

بشیر حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قسمتی از چمن طبیعی ورزشگاه ۱۷ شهریور در گذشته به‌صورت صحیح و اصولی ترمیم و لکه‌گیری نشده است که باعث شده قسمت‌هایی از آن از بین برود.

وی در خصوص چمن زرد ورزشگاه ۱۷ شهریور اردستان گفت: تاکنون بیش از ۱۰ بار برای تأمین آب چمن به شهرداری اردستان پیامک زدیم و تماس گرفتیم، ولی همکاری لازم را با اداره ما نداشتند. ورزشگاه ۱۷ شهریور اردستان چاه آب برای تأمین میزان مصرفی چمن ندارد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اردستان تصریح کرد: زمین چمن ورزشگاه ۱۷ شهریور جز سرانه فضای سبز اردستان است و از شورای شهر و شهرداری انتظار داریم در راستای وظایف اجتماعی و حفظ سرانه فضای سبز در موضوع تأمین آب چمن با ما همکاری داشته باشند. اگر شهرداری در تأمین آب با ما همکاری کند تلاش می‌کنیم تا چمن خشک نشود در غیر این صورت راهی برای تأمین آب برای چمن نداریم.

بی‌آبی، چمن ورزشگاه اردستان را خشک کرد

حمیدی با بیان اینکه چمن طبیعی ورزشگاه ۱۷ شهریور اردستان حدود یک ماه است آبیاری نشده و در آستانه خشک شدن است، گفت: در اردستان تعامل بین دستگاه‌ها کمرنگ است و تا برای برخی مشکلات نماینده مجلس و فرماندار شهرستان واسطه نشوند و ورود نکنند همکاری انجام نمی‌شود.

اداره ورزش تهاتر کند

همچنین شهردار اردستان در بازدید از زمین چمن ورزشگاه ۱۷ شهریور به ایسنا، گفت: شهرداری اردستان سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون تومان آب برای زمین چمن ورزشگاه هزینه کرده است و اکنون فقط درخواست داریم تا اداره ورزش با شهرداری در موضوع هزینه‌ها تعامل و تهاتر کند.

معین مهدانیان با بیان اینکه شهرداری برای حمایت از سرانه ورزشی و فضای سبز دنبال درآمدزایی نیست، گفت: وظیفه شهرداری است که با همه دستگاه‌های شهرستان و مخصوصاً اداره ورزش و جوانان همکاری داشته باشد، ولی رئیس اداره ورزش شخصاً حتی یک‌بار هم برای تعامل و ثبت تفاهم‌نامه به شهرداری مراجعه نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های شهرداری باید طبق قانون و مصوبه شورای شهر انجام شود و بی‌انصافی است که بخواهیم سالانه هزینه زیاد تأمین آب چمن ورزشگاه ۱۷ شهریور را بدون همکاری اداره ورزش با شهرداری تأمین کنیم.

 اداره کل ورزش و جوانان اصفهان حمایت نمی‌کند

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: زمین چمن طبیعی ۱۷ شهریور اردستان تنها زمین چمن با کیفیت شهرستان اردستان است که عملیات ساخت آن از سال ۹۵ تا ۹۹ انجام شد و در آن زمان حدود ۲ میلیارد تومان هزینه کردیم.

سیدصادق طباطبایی نژاد با بیان اینکه از مجموعه شهرداری و شورای شهر انتظار داریم در راستای مسئولیت اجتماعی، ورزشی و فرهنگی همکاری لازم را با مجموعه اداره ورزش و جوانان داشته باشند، گفت: اداره کل ورزش و جوانان در حمایت از ادارات شهرستان خود بسیار ضعیف عمل می‌کند و فرد دلسوزی برای نگهداری از سرانه ورزشی اردستان وجود ندارد.

بی‌آبی، چمن ورزشگاه اردستان را خشک کرد

وی تصریح کرد: بارها به مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان در باره ضعف اداره ورزش و جوانان اردستان تذکر دادم و خواستار حمایت از اداره بودم، ولی انگار نه انگار که این کم‌کاری‌ها گفته می‌شود. چند بار برای بازسازی استخر شنا پیگیری بودجه کردم ولی یک نفر در اداره کل و اداره شهرستان نیست که بودجه‌ای که گرفتیم را برای شهرستان بگیرد و هزینه کند.

نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: چند دوره می‌گذرد که ورزش استان مدیران قوی و پای کار را به خود ندیده است که این ضعف استان باعث شده در شهرستان‌هایی مثل اردستان آسیب بیشتری وارد شود. اداره کل ورزش و جوانان استان به حال خود رها شده و ما در اردستان با مشکلاتی مواجه هستیم.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه برخی مدیران غیربومی در اردستان دلسوز سرانه‌های اداره خود نیستند، گفت: از مسئولان بومی شهرستان انتظار داریم در موضوع حمایت از سرمایه‌های شهرستان یک مقدار تعصب به خرج دهند و به راحتی اجازه ندهند این امکانات از بین برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha