• دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1402012110090
  • خبرنگار : 71523

چگونه به مالیات تعیین شده اعتراض کنیم؟

چگونه به مالیات تعیین شده اعتراض کنیم؟

اوراق مالیاتی، کلیه برگه‌هایی است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور، صادر شده و باید به اطلاع مودی مالیاتی برسد. این اوراق شامل موارد مختلفی می‌شود و مودی می‌تواند درصورتی که به این اوراق اعتراض دارد، اعتراض خود را به صورت الکترونیکی ثبت کند.

به گزارش ایسنا، برای فرآیند ثبت اعتراض به اوراق تشخیص مالیات از جمله اوراق تشخیص مالیات ناشی از تولید اظهارنامه برآوردی، مطالبه مالیات یا برگ اجرایی (مالیات مسکونی خالی، مالیات خودرو­های گران­ قیمت و مالیات واحد­های مسکونی و باغ­‌ویلا­های گران­ قیمت)، اعلام نتیجه رسیدگی، استرداد، آرای هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی حسب مورد، مؤدیان مالیاتی می‌توانند ظرف مهلت‌های مقرر قانونی، اعتراض خود را به صورت الکترونیکی از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir ثبت کنند.

بر این اساس، پس از آن که مودی از طریق سامانه مذکور وارد حساب خود شد باید  از منوی "داشبورد مالیاتی" بخش "درخواست‌ها" و پس از آن از طریق گزینه "ثبت اعتراضات و شکایات"، اعتراض خود را ارسال کند.

چگونه به مالیات تعیین شده اعتراض کنیم؟

چگونه به مالیات تعیین شده اعتراض کنیم؟

پس از ثبت موفقیت آمیز درخواست اعتراضات و شکایات، کد رهگیری توسط سامانه صادر و مؤدیان  از طریق کد مذکور می‌توانند درخواست ثبت شده را از طریق سامانه پیگیری کند.

بنابراین، اعتراض‌های ثبت شده از این طریق نیازی به ارائه دستی یا پستی اعتراض به واحدهای امور مالیاتی ذی‌ربط را نخواهند داشت. در اعتراض به برگ تشخیص مالیات ناشی از تولید اظهارنامه برآوردی، تسلیم اظهارنامه منطبق با مقررات در مهلت قانونی تسلیم اعتراض شرط رسیدگی به اعتراض است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۲۰:۳۰

پزشکان مالیات نمی دهند دستگاه کارت خوان ندارند . وزیر میزی می گیرند و یا سکه می گیرند وعمل جراحی انجام میدهند نمونه این پزشکان دکتر حق پناه متخصص ارتوپد در اصفهان ودکتر مطیفی فر متخصص ارتوپد در اصفهان هستند متاسفانه کسی با این پزشکان برخورد نمی کند ومالیات این پولهای نقد یا سکه هایی که می گیرند وحتی ویزیت نقدی را نمی دهند .

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۲۰:۴۰

والله ندارم طلا فروختم پول یه دنا جور کردم حالا یه تیکه زمین دارم به خاطر مالیات بفروشم بعد 40 سال اولین ماشین که میخوایم بخریم اینم به خاطر پلاک فعال تراکتور مجبور شدیم به اسم خانمم ثبت نام کردم ظلم نکنین

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۲۰:۵۱

457 تومن با بدبختی جور کردم تورا به خدا تورا به جون بچه هاتون ندارم مالیات من کارگرم پول نفت گیرم نمیاد رحم کنین تا طلا فروختم تا دیگه زمین نفروشم دیگه اگه 50 تومن مالیات بگیرین دیگه .خودم توان خرید ندارم