• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402011908913
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

بهبود شاخص‌های دسترسی به آموزش با شناسایی کودکان در معرض ترک تحصیل

بهبود شاخص‌های دسترسی به آموزش با شناسایی کودکان در معرض ترک تحصیل

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۲ این معاونت گفت: افزایش و بهبود شاخص‌های دسترسی به آموزش با محوریت شناسایی، جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل و در معرض ترک تحصیل گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال از جمله برنامه‌های امسال است.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معصومه نجفی پازوکی در اولین نشست خود با معاونین آموزش ابتدایی استان ها در سال ۱۴۰۲ که به صورت مجازی صورت گرفت، با تبیین سیاست‌ها و دیدگاه‌های معاونت آموزش ابتدایی در خصوص برنامه‌های افق ۱۴۰۴ و برنامه سالیانه ۱۴۰۲ گفت: افزایش بهره وری از رویکردهایی اساسی و اصول حاکم بر اجرای برنامه ها و فعالیتهای سال ۱۴۰۲ است.

وی ادامه داد: همچنین استفاده صحیح از منابع از جمله زمان، نیروی انسانی، اعتبارات و وجود یک برنامه  دقیق و عملیاتی سرمایه ارزشمند معاونت ابتدایی است.

معاون آموزش ابتدایی در مورد  مدیریت انسداد مبادی بیسوادی گفت: افزایش و بهبود شاخص‌های دسترسی به آموزش با محوریت شناسایی، جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل و در معرض ترک تحصیل گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال و در حیطه کیفی آن بر چرخش تحولی در آموزش ابتدایی با به روز کردن رویکردهای آموزشی و شایستگی محوری و نیز تحقق تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در ساحتهای اعتقادی، عبادی، اخلاقی- اجتماعی، سیاسی – تربیت زیستی بدنی – علمی فناوری – زیبایی شناختی و هنری و تربیت اقتصادی و حرفه‌ای از برنامه های معاونت آموزش ابتدایی خواهد بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha