• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402011506579
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان:

کمیته کیفیت‌بخشی آموزشی باید در همه مدارس فعال شود

کمیته کیفیت‌بخشی آموزشی باید در همه مدارس فعال شود

ایسنا/لرستان مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: کمیته کیفیت‌بخشی آموزشی باید در همه مدارس فعال شود.

رضا عزتی در جلسه تجزیه‌وتحلیل امتحانات دی‌ماه که امروز ۱۵ فروردین‌ماه در سالن جلسات آموزش‌وپرورش ازنا برگزار شد، با بیان اینکه هدف از تجزیه‌وتحلیل امتحانات شناسایی نقاط ضعف و نارسایی‌های تحصیلی دانش آموزان است گفت: در سریع‌ترین زمان باید برای جبران نقاط ضعف برنامه‌ریزی کرد و در این راستا همه کارکنان اداری و مدیران مدارس باید دغدغه ارتقا سطح علمی دانش آموزان را داشته باشند و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی به برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان در برخی دروس اشاره کرد و افزود: مدارس خاص (مدارس شاهد، نمونه دولتی، تیزهوشان، هیات امنایی و شبانه‌روزی) مکلف هستند طبق برنامه‌ای که آموزش و پروش نواحی و مناطق در نظر می‌گیرد کلاس فوق‌برنامه برگزار کنند و نباید در این زمینه هیچ مبلغی از اولیا یا دانش‌آموز گرفته شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان تصریح کرد: برای سایر مدارس هم‌دوره‌ها و کلاس‌های فوق‌برنامه فشرده‌تری برگزار می‌شود و اعتبار آن را آموزش‌وپرورش استان تأمین می‌کند.

عزتی تقویت حس رقابت بین دانش آموزان، تشویق، ترغیب و همچنین ایجاد انگیزه بین آنان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: کمیته کیفیت‌بخشی آموزشی باید در همه مدارس فعال شود و مصوبات آن‌هم لازم‌الاجراست.

واقعی سازی نمره مستمر دانش آموزان یکی دیگر از درخواست‌های مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از معلمان بود که در این جلسه به آن پرداخت و افزود: این نمره باید با نمره کتبی دانش‌آموز متناسب باشد.

مصطفی بیات مدیر آموزش‌وپرورش ازنا نیز به اجرای طرح نخبه پروری در قالب طرح شهید باقری برای دانش آموزان پایه نهم اشاره کرد و گفت: در این طرح برای دانش آموزان، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی فوق‌برنامه برگزار و سپس چهار آزمون جامع گرفته می‌شود که نتیجه آن در هدایت تحصیلی دانش آموزان نقش مؤثری دارد.

وی بابیان اینکه دو مدرسه در ازنا به‌عنوان مرکز اعتکاف علمی در نظر گرفته شده بود افزود: این طرح در ایام نوروز مورد استقبال دانش آموزان پسر در مدرسه مولوی و دانش آموزان دختر در مدرسه خدیجه کبری قرار گرفت که علاوه برکلاس‌های حضوری و آنلاین مستمر، دانش آموزان در آزمون‌های آنلاین و حضوری خود را محک زدند.

مدیر آموزش‌وپرورش ازنا اضافه کرد: دوره‌های توانمندسازی برای دبیران درس‌هایی که دانش آموزان در آن‌ها سطح پایین‌تری دارند برگزار، وسعی شده در این دوره‌ها با روش‌ها و مباحث جدید معلمان توانمندتر شوند.

بیات بیان کرد: برای آموزش‌وپرورش شهرستان ازنا ۳۰ شاخص علمی تعریف و تعیین شده که از این تعداد، ۱۴ شاخص تحقق کامل یافته، ۱۰ شاخص تحقق نسبی و ۶ شاخص عملکرد معکوس داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha