به گزارش ایسنا، شرکت تحقیقات بازار کانترپوینت در گزارشی اعلام کرد اپل اکنون ۲۵ درصد از کل ارزش بازار تلفن هوشمند هند را در مقایسه با ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۱، در اختیار دارد. صادرات آیفونهای تولید هند در سال ۲۰۲۲ از نظر حجمی، ۶۵ درصد بر مبنای سال به سال رشد کرد.
شرکتهای فاکسکان و ویسترون که تولیدکنندگان قراردادی آیفون هستند، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، در میان ۱۰ شرکت بزرگ خدمات تولید محصولات الکترونیکی در هند بودند. هر دو تولیدکننده از نظر ارزش تولید، در صدر شرکتهای این بخش قرار داشتند؛ این رشد با افزایش صادرات از اپل، اتفاق افتاد.
فاکسکان اخیرا تصمیم گرفته است ۵۰۰ میلیون دلار دیگر در کسب و کار هندی خود سرمایه گذاری کرده و فعالیتهای تولیدی در این کشور را گسترش دهد. یونگ لیو، رئیس هیات مدیره فاکسکان، اوایل مارس به هند سفر و با مقامات سیاسی این کشور دیدار کرد تا ارتباط بهتری با دهلی نو ایجاد کند. از سوی دیگر، شرکت ویسترون به دنبال فروش تنها کارخانه تولیدی خود در هند به گروه تاتا است تا اجازه دهد این غول هند، تولید مدلهای آیفون را آغاز کند.
دولت هند یک برنامه تشویقی به ارزش ۶.۶ میلیارد دلار برای جذب تولیدکنندگان تلفن هوشمند به این کشور معرفی کرده است. در نتیجه تولیدکنندگان قراردادی اپل، خط تولیدشان در هند را استارت زده اند تا تقاضای داخلی و بینالمللی را برآورده کرده و همزمان، وابستگی به چین را کاهش دهند. سامسونگ هم تحت تاثیر مشوقهای دولت هند، مشارکت قابل توجهی در تولید در این کشور داشته است.
بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، کاهش تقاضای مصرفی به دلیل کندی اقتصادی به خصوص در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، باعث شد مجموع صادرات تلفن هوشمند از هند، بر مبنای سال به سال، سه درصد کاهش پیدا کند. فروش تلفن هوشمند از هند در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته به دلیل کاهش تقاضای داخلی به خصوص برای گوشیهای پایین رده و میان رده، ۱۹ درصد کاهش یافت.
انتهای پیام
نظرات