• سه‌شنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402010802881
  • خبرنگار : 50199

رئیس پلیس راه استان مازندران اعلام کرد

افزایش ۲۰ درصدی تصادفات در مازندران/ محور بابل در صدر تصادفات جاده‌ای است

افزایش ۲۰ درصدی تصادفات در مازندران/ محور بابل در صدر تصادفات جاده‌ای است

ایسنا/مازندران رئیس پلیس راه استان مازندران با اشاره به ضرورت کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در بدو ورود به مازندران، از افزایش ۲۰ درصدی تصادفات خبر داد و گفت: محور بابل در صدر تصادفات جاده‌ای و هراز و سوادکوه در انتهای جدول تصادفات هستند.

یدالله جهانتاب در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به آمار وضعیت تصادفات راه مواصلاتی استان، اظهار کرد: ۴۰ درصد تصادفات مرگبار مربوط به عابران پیاده بوده است و در محور کندوان نیز شاهد تصادفی با سه نفر فوتی بودیم.

وی افزود: عابران پیاده از پل‌های تعبیه شدن برای تردد عابر استفاده کنند و در شب نیز لباس روشن بپوشند تا در معرض دید قرار گرفته و از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

جهانتاب درباره علت عمده تصادفات را خستگی، خواب آلودگی، سرعت غیر مجاز، رانندگی نامناسب در برف و باران دانست و گفت: کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت رانندگی در جاده‌های مازندران از نکات مهمی است که همچنان پابرجاست و در این راستا دستگاه "سپهتن" که وظیفه کنترل سرعت و خودروهای عمومی و مسافربری به خصوص اتوبوس‌ها را بر عهده دارد در جاده‌های مازندران فعال است.

 رئیس پلیس راه استان مازندران در توصیه‌ای به هموطنان گفت: رانندگان از توقف در محورهای کوهستانی که احتمال ریزش و سنگ و رانش کوه وجود دارد پرهیز کنند.

این مسئول افزود: پلیس با افراد متخلف برخورد جدی کرده و  خودروی این افراد به پارکینگ منتقل خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان مازندران با تاکید براینکه رانندگان و سرنشینان خودروهای پلاک‌های عمومی و شخصی همه باید از کمربند ایمنی استفاده کنند، یادآور شد:‌ رانندگان از صحبت کردن با موبایل در حین رانندگی بپرهیزند.

جهانتاب گفت: همچنین طبق استاندارد جهانی هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت لحاظ شود تا حوادث به حداقل برسد.

این مسئول افزود: امیدواریم با رعایت قوانین و نکات ایمنی توسط رانندگان، شاهد کاهش حوادث در سال جاری باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha