مسعود درستی در گفتوگو با ایسنا، در مورد وضعیت متروی تهران با بیان اینکه متروی تهران جزو مفاخر جمهوری اسلامی است و این مساله را به عنوان یک عضو جامعه مهندسی کشور میگویم، گفت: یکی از اقداماتی که در حد بینالمللی در کشور ما رخ داده متروی تهران است که جزء برترین متروهای جهان قرار گرفته است و متروی تهران در تراز بینالمللی است؛ اما خدماتی که به مترو شده است در جایگاه بینالمللی نبوده و یک زمانهایی و نه همیشه، تصمیمات بد و یا دیر اتخاذ شده و مترو فراز و نشیبهایی داشته است که به همین علت شیرینی این دستاورد بینالمللی برای مردم کم است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران با بیان اینکه هنر مدیر نقد به گذشته نیست؛ بلکه باید با هر شرایطی کار را تحویل بگیرد و آن را مدیریت کند، تصریح کرد: امروز مردم در حالی که از مترو رضایت دارند؛ اما انتقادات زیادی دارند. انتقاداتی همچون خرابی پلهبرقی، دیر آمدن قطار و... که سعی کردیم برای حل برخی از این مشکلات در شرایط کنونی در کوتاهمدت اقداماتی بیندیشیم اما برخی از گلایهها همچون کمبود ناوگان را نمیتوان در کوتاهمدت حل کرد بلکه فرآیندی بلندمدت است و شرکت بهرهبرداری مترو هم نمیتواند به تنهایی آن را حل کند چرا که کمبود ناوگان مترو یک مشکل فراسازمانی است.
درستی ادامه داد: باید همه سازمانها در شهرداری و حتی در دولت دست به دست هم دهند تا این مشکل حل شود. هرچند که میتوان با برخی اقدامات به صورت مقطعی مشکل کمبود ناوگان را حل کرد؛ اما در بلندمدت این مهم محقق نمیشود. به عنوان مثال مدتی است در نیمه جنوبی خط ۳ مترو با برنامه ریزی و بهینه سازی، تعداد حرکت قطارها در پیک صبحگاهی را به ۳۰ حرکت افزایش دادیم اما با توجه به شرایط ناوگان، این اقدام مقطعی خواهد بود.
وی با بیان اینکه متاسفانه انتشار برخی اخبار مبنی بر خالی بودن انبارهای مترو و حال ناخوش ناوگان سبب بروز استرس به مردم و مسافران شده است، ادامه داد: امروز با تمام گرفتاریهایی که داریم اجازه ورود قطار ناایمن به خطوط را نمیدهیم و از ۱۳۵ قطار در حال حرکت که پنج قطار دیگر هم آنها را پوشش میدهند همه آنها بعد از کسب تأییدیه ایمنی توسط کارشناسان صبح به صبح، وارد خطوط میشوند و امروز به مردم تعهد میدهیم که اجازه ورود قطار ناایمن را به خطوط نمیدهیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران در مورد وضعیت اورهال قطارهای مترو نیز با بیان اینکه وقتی من به عنوان مدیرعامل مترو انتخاب شدم روند اورهال قطارها آغاز شده بود و کم و کاستیهایی وجود داشت و هنوز این کم و کاستیها وجود دارد، اظهار کرد: اما به لطف شهردار تهران بودجه سال آینده اورهال قطارها رشد چشمگیری داشته و شورا و شهرداری نگاه مثبتی به مترو دارند و این هنر ما است که این نگاه مثبت را جذب کنیم.
وی با تاکید بر اینکه سه مدل برنامه ریزی برای دو سال آینده جهت تعمیرات قطارهای مترو داریم که خوشبینانه، بدبینانه و انقباضی است، گفت: تلاش خواهیم کرد که حداقل اگر قطارها قدیمی هستند اما سالم باشند یعنی ما معتقدیم که ناوگان با اینکه تکنولوژیاش قدیمی است اما باید سالم باشد و از همین تکنولوژی قدیمی اما سالم استفاده کنیم.
انتهای پیام
نظرات