• دوشنبه / ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401122920253
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عید در دشت کاشان با سرما و باران تحویل می‌شود

عید در دشت کاشان با سرما و باران تحویل می‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی ناپایدار همراه با کاهش دما در نوروز ۱۴۰۲ و شرایط هشدار نارنجی در مناطق مختلف دشت کاشان است.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که دمای هوا از ۲۵ درجه سانتیگراد در روز دوشنبه با ۹ درجه کاهش به ۱۴ درجه سانتیگراد در روز چهار شنبه برسد که بر این اساس روزهای اول تا سوم فروردین، هوای ابری همراه با بارش رگباری، رعد و برق، وزش باد و تگرگ به ویژه در مناطق کوهستانی را شاهد باشیم.

وی افزود: روزهای اول و دوم عید نوروز هوا ابری و بارش‌ها به صورت رگباری با مدت زمان اندک اما تند پیش بینی می‌شود که با این اوصاف، دمای هوا در مناطق کوهستانی به زیر صفر نیز شاید برسد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان، تاکید کرد: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده دمای هوا به ۲۲ درجه سانتیگراد رسیده و هوا ابری با احتمال بارش رگباری و وزش باد در مناطق مختلف دشت کاشان پیش بینی می‌شود.

ارغوانی با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی در دشت کاشان، تصریح کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد روان آب و سیلاب‌های محلی، اختلال در محورهای مواصلاتی از مخاطرات این شرایط بوده و پاک‌سازی آبراهه و رودخانه‌ها در سطح شهرها و رودخانه‌های منتهی به شهر مورد تاکید است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان گفت: کشاورزان و مرتعداران باید از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و گردشگران و شهروندان نیز برای حضور در طبیعت سفارش می‌شود که به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند تا در تعطیلات عید نوروز دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: کشاورزان و باغداران از انجام هرگونه سم‌پاشی یا محلول پاشی باغ و مزرعه در زمان وقوع بارش، وزش باد و در شرایط با رطوبت بالا خودداری کرده و جهت گرم کردن هوای باغ در صورت افت شدید دما با ایجاد دود در سطح باغ‌هایی که در مرحله شکوفه یا شروع تشکیل میوه است، با رعایت موارد ایمنی اقدام کنند.

ازغوانی تاکید کرد: کشاورزان توجه داشته باشند که در صورت بارش باران موثر، از آبیاری بی‌مورد باغ و مزرعه خودداری کرده و در بخش مرکزی، پوشش پلاستیک مزرعه‌های صیفی یا خزانه‌های تولید نشا، برداشته نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha