• یکشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401122819561
  • منبع : نمایندگی سمنان

برپایی مجمع علما و روحانیت سمنان با حضور آیت الله خاتمی

برپایی مجمع علما و روحانیت سمنان با حضور آیت الله خاتمی

ایسنا/سمنان مجمع علما و روحانیت سمنان با حضور آیت الله سید احمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، در شهرستان سمنان برگزار شد.

 آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران شامگاه گذشته در سمنان

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان افزود:همه ما و شما باید قدر نعمت هایی که خداوند به ما داده است را بدانیم لذا انشالله با دلی پاک و نورانی در ایام نوروز ۱۴۰۲ و بهار، به استقبال ماه خدا خواهیم رفت.

وی با اشاره به خدمات آیت الله شاهچراغی امام جمعه سابق و نماینده سمنان در خبرگان رهبری گفت: بر خود لازم می دانم تا از آیت الله شاهچراغی،  عالم مخلص، انقلابی و شجاع که هیچگاه دلبسته به پست و مقام نبوده و مرد تکلیف بودند، تقدیر و تشکر کنم. حجت الاسلام و المسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان نیز پس از آیت الله شاهچراغی، نعمتی بود که نصیب مردم استان سمنان شد. نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان، مرد خدمت است.

وی با بیان اینکه استاندار سمنان را بیش از سه دهه است که می شناسم،ادامه داد: در طول این ایام در کشور فراز و نشیب بسیار بود اما ایشان در مسیر مستقیم بودند و خط حزب اللهی خود را گم‌ نکردند و بواسطه عملکرد خوب خود امروز در این جایگاه، به عنوان استاندار سمنان به مسئولیت رسیدند. استاندار سمنان با عشق و علاقه به مردم خدمت می کنند که امری بسیار ارزشمند بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به عبور میلیون ها زائر از استان سمنان اضافه کرد: گردشگری در استان سمنان به عشق امام رضا(ع)، خاص و هدفمند و بسیار ارزشمند بوده و برای خدمت به زائران امام هشتم است.

عضو محلس خبرگان رهبری و فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه کارگزاران نظام باید به پنج عنصر توجه داشته باشند چرا که توجه به این عناصر، باعث موفقیت آنان خواهد شد تصریح کرد: توجه کارگزاران به ایمان و تقوای خود، توجه به امر ارتقاء بینش و آگاهی، قانون مداری و دوری از روابط، مردمداری و توجه به حفظ نظام، ۵ عنصری است که در صورت توجه باعث موفقیت کارگزاران خواهد شد.

خاتمی با بیان اینکه بزرگترین خدمت، خدمت به مردم است، افزود: مردم ولی نعمت ما هستند که باید برای آنها خدمت کرده و در صورت وجود موانع قانونی، با زبان خوش موارد برای آنان بیان شود.

 سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان نیز گفت: در دولت سیزدهم، دولت آیت الله رئیسی، اقدامات بسیار مطلوب و ارزنده ای در راستای ارتقاء استان و گره گشایی از مشکلات مردم به انجام رسیده و رتبه های برتر کشور کسب گردید.

وی ادامه داد: در بحث مسائل اجتماعی و آسیب های این حوزه، موارد استان سمنان کم است اما در همین حوزه نیز اقدامات به خوبی در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان ادامه داد: ثبت کمترین نرخ بیکاری، بازگشت بالغ بر ۸۰ واحد تولیدی صد در صد راکد، جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سفر ریاست محترم‌ جمهوری و سایر حوزه ها، بهره برداری از پروژه هایی که بیش از ۱۶ سال بلاتکلیف بود و پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی از جمله اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه حمایت های‌ معنوی و فکری آیت الله شاهچراغی، حجت الاسلام و المسلمین مطیعی و ائمه جمعه استان در دستیابی به این موفقیت ها بسیار تاثیر گذار بوده است افزود: استان سمنان با وجود وسعت، دارای امنیت پایدار است که باید از ارکان اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تقدیر کرد.

هاشمی اضافه کرد: کمبود آب، عدم رشد جمعیت و جوانی جمعیت و تصادفات در راه های استان ۳ چالش جدی و اساسی در استان سمنان است که باید در سطح ملی نیز مَد نظر و توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در توزیع اعتبارات باید وسعت استان نیز مَد نظر و جزو شاخص ها باشد اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۲ استان سمنان با بسیج تمامی امکانات آماده پذیرایی مطلوب از زائران و مسافران است.

به گزارش ایسنا آیت الله خاتمی علاوه بر ادای احترام به شهدای گمنام و حضور در شورای اداری استان، در سفر به سمنان در آیین رو نمایی از کتب شهدای روحانی و زندگی نامه روحانی شهید محمد علی شفیع زاده شرکت کرد.
همچنین مجمع علما و روحانیت سمنان با حضور آیت الله سید احمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و استاندار سمنان در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha