• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401122718884
  • خبرنگار : 71628

فرمانده سنتکام: پیشرفت توان نظامی ایران در ۴۰ سال گذشته بی‌مانند است

فرمانده سنتکام: پیشرفت توان نظامی ایران در ۴۰ سال گذشته بی‌مانند است

فرمانده سنتکام ضمن اذعان به توان نظامی و دفاعی ایران، ادعاهایی را علیه نقش کشورمان در منطقه مطرح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه آی۲۴، مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام(فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا) در جلسه‌ای با کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت که ایران در حال حاضر می‌تواند مواد شکافت‌پذیر کافی برای یک سلاح اتمی را در مدتی کمتر از دو هفته تولید کند.

ادعای فرمانده سنتکام در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند، تولید و به‌کارگیری تسلیحات هسته‌ای جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد و ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح‌آمیز است.

کوریلا که در این جلسه به تکرار ادعای کالین کال، معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا پرداخت که گفته بود ایران می‌تواند در مدت ۱۲ روز مواد شکافت‌پذیر کافی برای تولید یک بمب اتمی را تولید کند، همچنین به مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه پرداخت.

او مدعی شد که نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه، در هفته گذشته نیروهای نظامی آمریکا را مورد حمله قرار داده‌اند.

کوریلا با اذعان به توان دفاعی ایران گفت: ایران بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی را در خاورمیانه و هزاران موشک بالستیک و کروز دارد که قادر به هدف قرار دادن سراسر خاورمیانه و شرق هستند. حکومت ایران در حال حاضر بزرگ‌ترین قوای پهپادی را در منطقه دارد.

فرمانده سنتکام افزود: پیشرفت توان نظامی ایران در مدت ۴۰ سال گذشته در منطقه بی‌مانند است. سپاه پاسداران امروز را نمی‌توان از سپاه پاسداران پنج سال پیش تشخیص داد.

او بدون در نظر داشتن تاثیر مخرب حضور نظامی و مداخلات سیاسی دولت آمریکا در منطقه مدعی شد که ایران از نیروهای نیابتی منطقه حمایت می‌کند که موجب ایجاد بی‌ثباتی در منطقه می‌شوند و در قبال «فعالیت‌های مخرب» آن در منطقه بازدارندگی وجود ندارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۱۰:۱۴

بی شرفا. فقط میخوان باعث ترس توی منطقه بشن و همه رو از ایران بترسونن تا بتونن اسلحه بفروشن

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۱۰:۳۹

گورتون رو از خاورمیانه گم کنید برید خراب شده های خودتون دلیل ترک تازی وزبان درازی شما عوضی ها حماقت ملت های منطقه هست امیدوارم زودتر دست وپاتون رو جمع کنید برید به درک

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۱۰:۵۹

هی مایکل گوریل، هرچه که نسبت خودتان است در منطقه به ایران وصله نزنید شما از آن طرف کرۀ زمین آمده اید در منطقۀ ما چه غلطی بکنید؟!...........

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۱۴:۳۶

شما شرتون کم بشه ملت ها راحت میشن.از وقتی پای کافر باز شد سیصد سال جنگ نفاق دسیسه ترور اومد.ایران هم هر روز قوی تر میشه برا متجاوز.همسایگان با هم تفاله ها و مزدور های شمارو همزمان اینبار میزنن.نیروی نیابتی شما دارید اونا که میگید ملت ها و مردم هستن که کشورشون دفاع میکنن. تو اکراین دفاعه برا سوریه میشه تروریست و نیروی نیابتی! ؟پس شرتون کم.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۱۴:۴۱

موساد و گروهک های تروریستی نیروی نیابتی شما هستن.اونا که میگی نیروی نیابتی مردم و ملت منطقه هستن.تو اکراین شرکت ها و گروهک های تروریستی شما دارید.اونجا دفاع میشه ولی داعش میاد اینجا دولت سوریه میشه تروریست ،!؟عمال شما و خودتون سرمنشا تمام بدبختی هستید. متجاوز شماید نه پوتین نه بشار نه ایران.ترکیه ایران عراق سوریه اینبار با هم گروهک ها رو میزنن.