• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۱:۰۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1401122518195
  • خبرنگار : 71667

سرقتی که مشترکان تلفن را به دردسر انداخته است

سرقتی که مشترکان تلفن را به دردسر انداخته است

تجهیزات مخابراتی بسیار گران قیمت هستند و در بعضی از موارد برای تامین آن از بازار، منابع مالی بسیاری مورد نیاز است که به گفته مدیر کل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران، در تامین آن با مشکل رو به رو هستیم و با توجه به بحث تحریم‌ها، حل مشکل سرقت کابل‌های تلفن زمان‌بر شده است.

محمدرضا بیدخام - مدیر کل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران- در گفت‌وگو با ایسنا درباره سرقت کابل‌های تلفن اظهار کرد: شرکت مخابرات یک شبکه گسترده ارتباطی در تمام کشور است که اکثر خدمات، سرویس‌ها و کسب و کارها به این حوزه به صورت مستقیم و غیر مستقیم وابسته است.

وی افزود: بسیاری از اپراتورهای ثابت و همراه، اکثر زیرساخت‌هایشان را از شرکت مخابرات ایران تأمین می‌کنند، اما متأسفانه طی چند سال اخیر سرقت و تخریب تجهیزات مخابراتی به یکی از مشکلات جدی برای مخابرات تبدیل شده که سالیانه میلیاردها تومان خسارت‌های مادی و معنوی به این سازمان وارد می‌کند و سبب نارضایتی مشتریان و همه ذی نفعان شرکت شده است.

بیدخام در ادامه سخنانش گفت: همانگونه که می‌دانید زیرساخت‌های ارتباطی تلفن ثابت و همراه برای اپراتورهای دیگر را هم ما تأمین می‌کنیم و اگر تخریبی صورت بگیرد، باعث آسیب رسیدن به همه اپراتورها و خسارت‌هایی برای همه آنها به دنبال خواهد داشت. ما برای حل این مشکل جلسات متعددی و کارگروه‌های مشترکی با نیروی انتظامی داشتیم تا بتوانیم این سرقت ها را به حداقل ممکن برسانیم که نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران همچنین بیان کرد: بحث ایمن‌سازی تجهیزات مخابراتی را از چند سال گذشته شروع کرده‌ایم و در دستور کار مخابرات قرار گرفت. متأسفانه سرقت‌ها از حاشیه شهرها به داخل شهرها وارد شده که در نتیجه ارتباطات مناطق شهری دچار مشکل شده و خسارت‌های زیادی را برای شرکت مخابرات به همراه داشته است. امیدواریم با تمهیدات در نظر گرفته شده توسط دستگاه‌های نظارتی، شاهد کاهش این سرقت‌ها باشیم زیرا زمانی که شرکت مخابرات با تخریب و سرقت‌ها با مشکل رو به رو می شود، بسیاری از کسب‌وکارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم آسیب می‌بینند و دچار اختلال می شوند.

وی در پاسخ به این سوال چرا مدت زمان حل مشکل بوجود آمده بواسطه کابل‌های مخابراتی و وصل شدن ارتباط مشترکان که بعضا، از یک ماه تا ۶ ماه عنوان شده است، توضیح داد:  تجهیزات مخابراتی بسیار گران قیمت است و در بعضی از موارد در بازار برای تامین آن منابع مالی بسیاری مورد نیاز است که در تامین آن با مشکل رو به رو هستیم و با توجه به بحث تحریم هم زمان‌بر شده است. حتی مکان‌هایی وجود دارد که نزدیک به ۱۷ بار سرقت کابل تلفن صورت گرفته است و تأمین تجهیزات، متریال و ملزومات منابع مالی خاص خود را می خواهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha