• دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401122215626
  • خبرنگار : 50214

تشکیل ۶۳۰ پرونده تخلف در بازار یزد طی ۱۱ ماهه سالجاری

تشکیل ۶۳۰ پرونده تخلف در بازار یزد طی ۱۱ ماهه سالجاری

ایسنا/یزد مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از تشدید گشت‌های مشترک بازرسی این اداره کل در بازار با توجه به قرار گرفتن در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و اعلام کرد: در جریان گشتهای مشترک بازرسی طی ۱۱ ماه امسال ۶۳۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

«محمدکاظم صادقیان» در آستانه  نوروز و آغاز ماه مبارک رمضان گفت: نظارت ویژه بر تأمین ، توزیع و قیمت کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ ، برنج ،روغن ، تخم مرغ و سایر اقلام پرمصرف، بازدید از انبار کالاها از جمله فعالیتهایی است که به طور مستمر توسط تیم های مشترک بازرسی ونظارت استان انجام می گیرد.

وی افزود: در این راستا برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی در مرکز استان و شهرستانهای تابعه نیز از دیگر اقدامات سازمان در رصد و پایش بازار واحدهای صنفی و غیر صنفی است.

مدیر کل صمت استان گفت: طی ۱۱ماهه سال جاری تعداد دو هزار و ۸۹۴ فقره گشت مشترک بازرسی انجام و در این راستا ۶۳۰ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تشکیل شده  است.

وی با بیان اینکه انجام گشت های مشترک با حضور نمایندگان  فرمانداری، مرکز بهداشت ، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و اداره کل استاندارد صورت گرفته است، تاکید کرد: توجه به سود قانونی ۱۵ تا ۲۵ درصد و لزوم رعایت آن توسط بنگاههای اقتصادی و واحدهای صنفی نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور و قیمت گذاری کالاها در مراکز خرید ، پاساژها ، بازار ها و واحدهای عرضه وتوزیع کالا از جمله مواردی است که در دستور کار این نظارتها قرار دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی صمت یزد، صادقیان در پایان خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گران فروشی، کم فروشی  و عدم درج قیمت می توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و شکایت خود را برای رسیدگی ارائه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha