• یکشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401122114845
  • منبع : نمایندگی سمنان

نشست تخصصی گردشگری در برنامه هفتم توسعه در دانشگاه سمنان

معاون وزیر میراث فرهنگی: ورود چینی ها به ایران بیشتر می شود

معاون وزیر میراث فرهنگی: ورود چینی ها به ایران بیشتر می شود

ایسنا/سمنان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نشست های تخصصی در تدوین قانون برنامه هفتم توسعه نقش مؤثری دارند.

علی‌اصغر شالبافیان 21 اسفندماه 1401 در نشست تخصصی گردشگری در برنامه هفتم توسعه که در دانشگاه سمنان برگزار شد، افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی فرصت مناسبی برای تدوین موضوعات نیازمند تصویب قانون در حوزه گردشگری در مجلس شورای اسلامی است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: حضور اساتید و دانشجویان در نشست های تخصصی تأثیر فراوانی در وضع قوانین و توسعه گردشگری دارد.

شالبافیان افزود: تقویت زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران امری مهم است.

او گفت: استان سمنان ظرفیت‌های متنوع گردشگری دارد که هریک از این ظرفیت‌ها باید تبدیل به محصولی شود که بتوان گردشگر را جذب کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: برگزاری رویدادی با عنوان مشاهیر استان برای معرفی مشاهیر و تبدیل‌شدن آن به محصولی جدید در معرفی استان و توسعه گردشگری اهمیت دارد.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های اساتید، دانشجویان و پارک علم و فناوری در تولید محتوا برای معرفی استان استفاده کرد.

دکتر شالبافیان با اشاره به اینکه نه معبری به مقصد تبدیل می شود قبل از اینکه چیزی برای ارائه داشته باشد و نه انگیزه ماندگاری وجود دارد افزود: نیاز داریم ظرفیت های استان و شهر سمنان به محصول تبدیل شود .

معاون گردشگری  وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای مثال بیشترین تنوع غذاهای نانی در استان سمنان است و این مورد می تواند به محور یک رویداد  و محصول تبدیل شود .

دکتر شالبافیان ادامه داد : طرح جامع سمنان برای موفقیت در حوزه گردشگری باید به این سوال که  چه محصولات گردشگری جدیدی می تواند ایجاد شود، پاسخ دهد .

وی افزود : معرفی مشاهیری که در استان سمنان هستند و اینکه اولین روزنامه نگار خانم در کشور از استان سمنان بوده است و ... همه اینها گزینه هایی هستند که به فراوانی در استان سمنان وجود دارد و باید به آنها توجه شود و همه اینها می تواند یک محور جدید برای  گردشگری استان سمنان باشد .

معاون گردشگری  وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: نکته دوم، معرفی ظرفیت های گردشگری استان سمنان است .

دکتر شالبافیان ادامه داد: یکی از ظرفیت هایی که می تواند به کمک استان سمنان بیاید عضویت سمنان به عنوان عضو هیات موسس اتحادیه شهرهای جاده ابریشم است که خود دانشگاه سمنان با توجه به وجود دانشکده گردشگری می تواند در زمینه تبادل استاد و دانشجو از آن استفاده کند.

ورود چینی ها به ایران بیشتر می شود
وی با اشاره به اینکه 43 شهر کشورهای مختلف عضو هیئت مؤسس اتحادیه شهرهای جاده ابریشم هستند، گفت: عضویت سمنان در این هیئت، فرصت مناسبی برای معرفی استان و جذب گردشگران است.

دکتر شالبافیان به عضویت ایران به عنوان یکی از کشورهای طرح(مقاصد مورد تایید به دولت چین ) اشاره و تصریح کرد: با اجرای این طرح ورود چینی ها به کشور بیشتر خواهد شد و سمنان ظرفیت این را دارد که بخشی از مسافران و گردشگران چین را بپذیرد .

دکتر سعدالدین سرپرست دانشگاه سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه آموزش عالی و گردشگری، دو محور توسعه در استان سمنان است گفت: با توجه به زیر ساخت های موجود در استان و شهر سمنان، تعریف پروژه های پژوهشی در راستای جذب گردشگر و توسعه فرهنگ جای کار بسیاری وجود دارد  .

وی افزود: دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان نیز به همین منظور مستقل شده است و امیدواریم در زمینه گردشگری هم به لحاظ جذب اعضای هیات علمی ، هم انجام طرح های پژوهشی ومسائل توسعه ای در فضای دانشجویان بین الملل و پرورش دانشجویان متخصص برای نیروهای کار در آینده بر اساس مبانی علمی جهش خوبی را شاید باشیم .

دکتر سعدالدین افزود: دانشکده گردشگری نیازمند هتل گردشگری آموزشی است تا دانشجویانی متخصص در حوزه گردشگری تربیت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha