• پنجشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401121812980
  • خبرنگار : 50105

رغبتی به بازار خودروی چین نیست

رغبتی به بازار خودروی چین نیست

فروش خودروهای سواری چین از ژانویه تا فوریه ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، آمارها نشان داد که فروش خودروهای سواری چین در دو ماه اول سال جاری ۲۰ درصد کاهش یافته که نشان‌دهنده تقاضای ضعیف در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان حتی در شرایطی است که برخی از تولیدکنندگان خودرو برای احیای تقاضا، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند.

انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد، فروش در ماه فوریه، ۱.۴۲ میلیون دستگاه و ۱۰.۴ درصد بیشتر از سال قبل بود. فروش خودروهای انرژی نو که شامل خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی می‌شود، سریع‌تر از کل بازار رشد کرد و در ماه فوریه نسبت به سال قبل ۶۱ درصد افزایش یافت. سال گذشته، دولت این کشور معافیت مالیاتی را برای چنین محصولاتی تمدید کرد، در حالی که مقامات محلی مشوق‌هایی را برای تشویق خرید به کار گرفتند.

خودروهای انرژی نو بیش از ۳۰ درصد از فروش خودروهای جدید را تشکیل می‌دهند و خودروهای الکتریکی سهم بازار را از خودروهای پرفروش با موتورهای احتراق داخلی گرفته‌اند.

بر اساس داده‌های خرده‌فروشی بانک بین‌المللی بازرگانان چین، شرکت بی‌وای‌دی پرفروش‌ترین برند خودروی سواری چین در ماه فوریه بود و برای دومین‌بار در چهار ماه گذشته از برند فولکس‌واگن پیشی گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا ۱۱.۵ درصد از فروش خودروهای برقی چین در ماه فوریه را به خود اختصاص داده است. این خودروساز آمریکایی در ماه فوریه ۴۰ هزار و ۴۷۹ خودروی ساخت چین صادر کرد و هدف آن افزایش صادرات و گسترش به بازارهای جدید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha