• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401121409876
  • خبرنگار : 71516

جمعیت الوفاق بحرین: از سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۴ هزار تن ظالمانه بازداشت شده‌اند

جمعیت الوفاق بحرین: از سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۴ هزار تن ظالمانه بازداشت شده‌اند

جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که از سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۴ هزار تن در این کشور به صورت ظالمانه بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه العهد، جمعیت الوفاق بحرین در گزارشی با عنوان «فضای سیاسی محدود شده در بحرین» درباره اوضاع سیاسی و حقوقی این کشور با نزدیک شدن به برگزاری نشست‌های اتحادیه بین‌المجالس که قرار است ۱۱ تا ۱۵ ماه میلادی جاری در منامه برگزار شود، اعلام کرد: مقامات بحرین ۱۵ نماینده سابق را به دلیل مواضع و نظراتشان بازداشت کردند.

این گروه بحرینی افزود: از جمله کسانی که بازداشت شده‌اند شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق و حسن عیسی، نماینده سابق هستند که همچنان بعد از محاکمه‌های سیاسی در بازداشت ظالمانه به سر می‌برند. بسیاری از حقوق سیاسی در بحرین رعایت نمی‌شود. مقامات بحرین با ممانعت از فعالیت آزادانه سیاسی و حقوقی مرتکب نقض‌های گسترده‌ای می‌شوند که از جمله آن منع تجمعات سیاسی و پیگرد فعالان سیاسی است.

جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد: تعداد کسانی که در سال ۲۰۱۱ در معرض بازداشت‌های ظالمانه قرار گرفتند بیش از ۱۴ هزار تن هستند. همچنین ممنوعیت برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز از حدود ۱۵۱۳ روز پیش ادامه دارد. فایل‌های صوتی زندانیان سیاسی در زندان‌های رژیم آل خلیفه نشان می‌دهد که زندانیان وضعیت بسیار دشواری به دلیل محیط غیر بهداشتی و بد رفتاری و ممانعت از معالجه دارند. زندانیان سیاسی در بحرین بازداشت و شکنجه شده و حکم‌های حبس طولانی مدت برای آنها صادر می‌شود. همچنین تابعیت‌هایشان سلب شده و از نظر سیاسی و مدنی به حاشیه رانده شده‌اند. دلیل این بازداشت‌ها و محاکمه‌ها این است که آنها خواهان دموکراسی، عدالت، آزادی و احترام به حقوق بشر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۱۱:۵۵

پیام ما به جمعیت الوفاق بحرین این است که: مقاومت و صبر کنید و صبورباشیدکه خداوند با صابرین است سرنوشت حکام بحرین همان سرنوشت صدام حسین عراقی حسنی مبارک مصری معمرقذافی لیبیائی شاه مخلوع و معدوم ایران که ژاندارم آمریکا در منطقه بود است و هیچ شکی در این نیست چون وعدۀ خداوند در کتاب الله تخلف ندارد"فان حزب الله هم الغالبون"............