• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401121309352
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

بومی‌گزینی، تصمیمات سلیقه‌ای شهری را کاهش می‌دهد

بومی‌گزینی، تصمیمات سلیقه‌ای شهری را کاهش می‌دهد

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: بومی گزینی در مسئولیت‌های ادارات و مدیریت شهری مانع از تصمیمات سلیقه‌ای و بدون اولویت‌بخشی خواهد شد.

علی محمدی کیا، امروز(شنبه، ۱۳ اسفند) در همایش تجلیل از بازنشستگان شهرداری تیران سه موضوع مهم بومی گزینی، تجربه نگاری و پرداخت به موقع حقوق و دستمزد نیروهای کارگری را مهم خواند و اظهار کرد: جذب و به کارگیری نیروهای بومی و ساکن هر منطقه در پست‌های اداری به لحاظ شناخت منطقه و دغدغه‌های مردمی، امکان تصمیم‌گیری واقعی را افزایش می‌دهد و اولویت‌بندی خاصی برای پروژه‌ها رقم می‌خورد.

وی افزود: برخی از تصمیمات مدیریت شهری از گذشته نشان می‌دهد، اولویت‌سنجی صورت نگرفته و برخی از پروژه‌ها تعریف شده که میزان اهمیت آن نسبت به دیگر طرح‌ها کمتر بوده است و همین موضوع نارضایتی شهروندان را به همراه می‌آورد.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون با اشاره به اینکه سعی شده از مدیران بومی و ساکن شهرستان برای پست‌های سازمانی استفاده شود، تصریح کرد: بومی‌گزینی در مسئولیت‌های ادارات و مدیریت شهری مانع از تصمیمات سلیقه‌ای و بدون اولویت‌بخشی خواهد شد.

وی به تجربه نگاری و بهره‌گیری از تجارب نیروهای بازنشسته اشاره کرد و گفت: در شهرداری نیروهای کارگری و کارمندی ارتباط زیادی با بخش‌های مختلف شهر و تغییرات صورت گرفته دارند از این رو حفظ تعامل و همکاری آنان در دوران بازنشستگی در پیشرفت کار مؤثر است.

محمدی کیا از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران واحدهای شهرداری خواست تا تعامل خود را با بازنشستگان ادامه بدهند و از تجربه و اطلاعات آنان برای ادامه مسیر استفاده کنند.

وی به پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارکنان و به خصوص نیروهای کارگری اشاره کرد و گفت: تأخیر در پرداخت حقوق پذیرفته نیست و شهرداری باید به موقع پرداختی خود را انجام دهد تا شرکت‌های پیمانکار نیز این اقدام را در اسرع وقت برای کارگران خود انجام دهند.

فرماندار تیران و کرون نبود برنامه منظم برای پرداخت هزینه به شرکت‌های پیمانکار را منجر به تأخیر در پرداخت حقوق بیان کرد و یادآور شد: نباید تأخیر ماهانه برای پرداخت حقوق کارمندان داشته باشیم.

سرپرست شهرداری تیران و کرون نیز در این مراسم با اشاره به نخستین گردهمایی بازنشستگان شهرداری تیران با عنوان خدمت ماندگار گفت: بیش از ۴۰ نیروی کارمندی و کارگری در ۱۰ سال گذشته بازنشسته شده‌اند.

رضا ناهی بهره‌گیری از تجارب این افراد و برقراری تعامل و همکاری با نیروها را مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش دانست و افزود: این همایش فرصتی شد تا خاطرات و دوستی‌های کارکنان شهرداری زنده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha