• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401121308844
  • خبرنگار : 50604

جوان پرچمدار پیشرفت؛

آغاز زندگی مشترک زوج دانشجوی گلستانی در جوار شهدای هویزه

آغاز زندگی مشترک زوج دانشجوی گلستانی در جوار شهدای هویزه

ایسنا/گلستان زوج دانشجوی گلستانی، برخلاف خیلی از هم سن و سالان خود ترجیح داده اند ازدواج آسان و شهدایی را برکت زندگی شان کنند، برکتی که با نگاه مهربان شهدا در ایام میلاد شاهزاده کربلا حضرت علی اکبر علیه السلام آغاز می شود.

محل مراسم بین مزار شهید علم الهدی و یکی از شهیدان خوشنام هویزه است، سفره عقدی ساده که تشکیل شده از گونی سنگری و ساتن سبز پهن شده روی فرش زمینه لاکی، اینجا خبری از خنچه عقد و گردو و بادام آرایی و دکورهای آنچنانی نیست.

حلقه های ازدواج، مُهر و تسبیح و جانماز؛ در جعبه کوچک چوبی که به آینه ختم می شود؛ سربند سرخ «یا مهدی»، چهار عدد سیب سرخ و کاسه ای آب و تکه ای نان، مختصر ملزوماتی است که در کلاه آهنی و چفیه به زیبایی تزئین شده اند و البته چند گل همیشه بهار که احتمالاً عروس خانم پیش از آنکه عاقد بپرسد رفته و از باغچه دور قبور شهدا چیده است.

بیش از همه اما قاب شاسی عکس حاج قاسم که در لباس خادمی امام رضا (ع) به عروس و داماد لبخند می زند جلب توجه می کند، این یکی دو روز هویزه حسابی عطر و بوی امام رضا (ع) و خادمانش را گرفته است و حالا هم این عکس آسمانی که حتما حکمتی دارد.

اینجا همه چیز ساده و مختصر است، حتی داماد هم کت و شلوار نپوشیده و با پیراهن سفیدی که آستین هایش را تا مچ بالا زده پای سفره عقد نشسته است تا شهیدان شیدای هویزه بار دیگر شاهد عقد زوجی دانشجو باشند.

آغاز زندگی مشترک زوج دانشجوی  گلستانی در جوار شهدای هویزه

«فاطمه نوده» دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی اهل گنبدکاووس و «محسن خمری» دانشجوی رشته مترجمی زبان اهل گالیکش استان گلستان، عروس و داماد این محفل آسمانی اند که برخلاف خیلی از هم سن و سالان شان ترجیح داده اند ازدواج آسان و شهدایی را برکت زندگی شان کنند.

زائران و راویان امروز شهدای هویزه، دعوتی مجلس عقد هم هستند، چه خوش بُوَد که برآید به یک کرشمه، دو کار زیـــارت شَـــه عبــــدالعظیــــم و دیـــدن یـــــــــار..

 محسن خمری  که تازه «بله» را با مهریه ۱۴ سکه بهار آزادی از عروس خانم گرفته بار دوم است که به هویزه می آید اما در مورد دلیل انتخاب هویزه برای مهم ترین لحظه زندگی اش چیزی به خبرنگاران نگفت، اما دعا کرد که همه جوانان خوشبخت شوند و بتوانند با قناعت زندگی کنند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha