• جمعه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401121208658
  • خبرنگار : 50444

امام جمعه موقت بجنورد:

حضرت علی اکبر (ع) نماد مبارزه علیه مستکبران است

حضرت علی اکبر (ع) نماد مبارزه علیه مستکبران است

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه موقت بجنورد گفت: حضرت علی اکبر (ع) نماد مجاهدت در راه دین و مبارزه علیه مستکبران است.

به گزارش ایسنا، رحیم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌پور، امروز در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه که در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: تفاوتی بین ظهور پیامبر و امام عصر وجود دارد و آن این است که با ظهور پیغمبر اکرم تمام دین نازل شد و با ظهور حجت خدا تمام دین ظاهر، آشکار و عملی خواهد شد.

امام جمعه موقت بجنورد اضافه کرد: مقام جوانی بسیار مقام والایی است و همین نشان بس که همه پیامبران در جوانی به پیامبری نائل شدند.

وی افزود: زندگی حضرت علی اکبر (ع) مدرسه آسمانی برای آموختن آموزه‌های الهی به ویژه برای جوانان است چرا که وی درتمامی موارد همانند پیامبر اکرم(ص) بود.

امام جمعه موقت بجنورد ادامه داد: این حضرت همچنین نماد ولایت‌مداری و مجاهدت در راه دین و مبارزه علیه مستکبران است.

وی همچنین گفت: مهمترین ویژگی یاران امام حسین (ع) این بود که همه وجودشان در امام حَل شده بود.

امام جمعه موقت بجنورد افزود: جایگاه امام نسبت به جهان هستی مانند جایگاه مغز برای بدن است و اگر این عضو از کار بیافتد جهان هستی از بین می رود.

حجت‌الاسلام مهدوی پور بیان کرد: انتظار فرج از بهترین انتظارها و خوبی هاست و اگر فردی خودش را بشناسد و در امام زمانش ح‍َل شود به این معنی است که حیات حقیقی را شناخته است.

امام جمعه وقت بجنورد تصریح کرد: زیاده خواهی و ظلم دشمنان و ظلم ستیزی مظلومان، همیشه وجود داشته است و اگر هر یک از اینها نباشد، دیگر دعوایی بر روی زمین وجود نخواهد داشت.

وی گفت: نعمت امنیت یکی از بی بدیل‌ترین نعمت‌هاست؛ امروز امنیت مردم نهاد به این معنی است که همه مردم سرباز گمنام امام زمان هستند و نمی خواهند آسایش و امنیت کشورشان به خطر بیفتد.

امام جمعه موقت بجنورد اظهار کرد: اکنون دشمن بدنبال ایجاد ناامنی و برهم زدن امنیت در کشور است که نتیجه زیاده خواهی آنها است.

حجت الاسلام مهدوی پور بیان کرد: هم اکنون امنیت حاکم در کشور ما در منطقه خاورمیانه بی نظیر است و دشمنان برای برهم زدن این امنیت و آسایش موجود برنامه ریزی کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha