• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401121007358
  • خبرنگار : 71623

شرایط تمدید شناسنامه گارانتی اعلام شد

شرایط تمدید شناسنامه گارانتی اعلام شد

مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت، ضوابط قانونی مرتبط با شرایط تمدید شناسنامه گارانتی را به اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، حمید محله‌ای - مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت - در نامه‌ای به اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط شامل انجمن‌ لوازم خانگی، انجمن‌ صوتی و تصویری، انجمن‌ صنفی کارفرمایی لوازم خانگی، شرکت سام سرویس، انجمن خدمات پس از فروش لواز خانگی، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک، اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، شرایط تمدید شناسنامه گارانتی را اعلام کرد.

بر این اساس در راستای اجرای تکالیف قانونی مربوط به «ضوابط اختصاصی گروه کالایی لوازم خانگی، برقی و الکترونیک، موضوع ماده (2) دستورالعمل تبصره (4) الحاقی ماده (18) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» که در سال 1398 با هدف رصد و پایش جریان گردش کالاهای اساسی در زنجیره تامین و توزیع و لزوم ثبت اطلاعات کالاهای اساسی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش و ثبت آن در سامانه گارانتی مطابق بند 8 و 9 ضوابط اشاره شده ابلاغ شد، انجام مراحل ذیل از سوی تمامی فعالان در حوزه خدمات پس از فروش، الزامی است:

1- تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان، باید پیش از فروش کالا نسبت به دریافت تاییدیه شناسنامه گارانتی اقدام کنند.

2- تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان باید برای اقلام کالایی مذکور، شناسه رهگیری از سامانه جامع تجارت اخذ و به شناسنامه گارانتی اخذ شده متصل کنند.

3- فعال‌سازی خدمات پس از فروش برای کالاهای نصبی باید در زمان نصب از طریق سامانه جامع گارانتی صورت پذیرد.

4- در خصوص کالاهایی که نیاز به نصب ندارند و کالا از طریق شبکه توزیع به فروش می‌رسد، فروشنده ملزم به فعال‌سازی گارانتی از طریق سامانه گارانتی خواهد بود، بنابراین پیگیری باید از طریق شبکه فروش صورت پذیرد.

5- عملکرد کلی فعالان تجاری در انجام فرایند فوق مدنظر خواهد بود و صرفا عملکرد یک یا چند شناسنامه ملاک عمل نیست.

6- جهت تمدید شناسنامه، از ارسال شناسنامه مجدد خودداری و صرفاً از شناسنامه قبلی جهت تمدید استفاده شود.

محله‌ای در پایان این نامه‌ای اتحادیه‌ها و انجمن‌ها خواسته که با توجه به اینکه موارد یاد شده در تمدید شناسنامه‌های خدمات پس از فروش مدنظر قرار خواهد گرفت، اطلاع‌رسانی کامل به فعالان این حوزه صورت پذیرد تا زمان اخذ و تمدید شناسنامه خدمات پس از فروش، با مشکل مواجه نشوند.

همچنین فایل‌های آموزشی نحوه ثبت‌نام و أخذ نقش در سامانه جامع تجارت، نحوه ورود اطلاعات شناسنامه گارانتی، اخذ و اتصال رهگیری به شناسنامه گارانتی و ... در سامانه جامع تجارت به آدرس ntsw.ir در بخش پایگاه آموزش و اطلاع رسانی سامانه جامع تجارت بخش مستندات و فیلم‌های آموزشی در دسترس عموم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha