• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401120906453
  • خبرنگار : 50227

بهره‌برداری از پست برق GIS خزامی اهواز به زودی

بهره‌برداری از پست برق GIS خزامی اهواز به زودی

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز اول طرح دائم پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت GIS خزامی اهواز در چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمود دشت‌بزرگ در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: فاز اول پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت GIS خزامی در کلانشهر اهواز مراحل تست نهایی تجهیزات را پشت سر گذاشته و آماده برق‌دار شدن است.

وی افزود: ارزش سرمایه‌گذاری فاز اول این پروژه یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال است که با ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در روزهای آتی و قبل از پایان سال جاری این پست برق وارد شبکه خواهد شد تا با ایجاد ظرفیت جدید باعث پایداری برق شهر اهواز و شهرستان کارون در تابستان ۱۴۰۲ شود.

دشت بزرگ عنوان کرد: فاز دوم و تکمیلی پست GIS خزامی نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی آن نیز در حال انجام است و امیدواریم به سرعت پس از تکمیل نهایی وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: این پروژه یکی از ۱۵ پست GIS است که برای توسعه و تقویت شبکه برق خوزستان برنامه‌ریزی شده‌اند و در دست احداث هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پست‌های GIS در حال احداث این شرکت در خوزستان از پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا هستند و از ویژگی مهم آن‌ها می‌توان به مقاوم بودن در برابر گرد و غبار، آلودگی‌های صنعتی و شرایط اقلیمی اشاره کرد.

دشت بزرگ خاطرنشان کرد: این مجموعه پست‌ها کمک خواهند کرد تا علاوه بر افزایش ظرفیت، شبکه برق با اقلیم استان سازگاری لازم را پیدا کند و دچار حادثه‌های ناخواسته به دلیل شرایط آب و هوایی نشود و مردم نیز در این زمینه با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: همچنین پیش از این فاز اول پست GIS کیانشهر وارد مدار شده است و پست GIS کارون نیز در مرحله تست تجهیزات است و قبل از پایان سال جاری وارد مدار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha