• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401120906314
  • خبرنگار : 50163

لزوم استفاده از اقدامات خلاقانه برای جذب و ماندگاری مسافر در زنجان

لزوم استفاده از اقدامات خلاقانه برای جذب و ماندگاری مسافر در زنجان

ایسنا/زنجان معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در راستای جذب مسافر و اقدامات لازم برای تغییر وضعیت استان در خصوص مسافر، از وضعیت عبوری به ماندگاری، لازم است که اقدامات جدید و خلاقانه به کار گرفته شود.

داود آبیان شامگاه دیروز (۸ اسفندماه) در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سلطانیه، با اشاره به گردشگرپذیر بودن این شهرستان، عنوان کرد: در مقاصد گردشگری اصلی استان به ویژه در شهرستان سلطانیه که یکی از مهم‌ترین اثر تاریخی و ثبت یونسکو را در خود جای داده است، باید تصویر ذهنی بسیار مثبتی، برای گردشگران رقم زده شود.

وی با یادآوری اینکه نوروزگاه، موسیقی سنتی و محلی در محوطه گنبد سلطانیه اجرا خواهد شد، اظهار کرد: این موضوع سبب می‌شود تا فضای نشاط و شادابی برای مردم محلی و گردشگران داخلی و خارجی ایجاد شود.

آبیان با تاکید بر ضرورت تبدیل زنجان به مقصد گردشگری، تاکید کرد: در راستای جذب مسافر و اقدامات لازم برای تغییر وضعیت استان در خصوص مسافر، از وضعیت عبوری به ماندگاری مسافران، لازم است که اقدامات جدید و خلاقانه توسط دستگاه‌های عضو ستاد به کارگرفته شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز سال آینده، عنوان کرد: امسال سفرهای نوروزی زودتر آغاز می‌شود و در همین راستا ستاد خدمات استان از  ۱۰ اسفند شروع به کار خواهد کرد تا آمادگی‌های لازم را داشته باشیم؛ در این خصوص کمیته‌های ده‌گانه شکل گرفتند.

فرماندار شهرستان سلطانیه نیز در ادامه این جلسه، با بیان اینکه این شهرستان دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری است، متذکر شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود و آثار تاریخی زیاد شهرستان و بخش‌های تابعه، لازم است به‌منظور معرفی آن‌ها به شکل مطلوب تلاش و زمینه جذب شمار بسیاری از گردشگران را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم شود.

محمدرضا براتی‌فرد با تاکید به این موضوع که همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا فضای با نشاطی برای گردشگران و مسافران در نوروز امسال به وجود آید، بیان کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز دستگاه‌ها پیش‌بینی‌ لازم را برای رفاه حال شهروندان و مسافران با رعایت شئونات این ماه مدنظر قرار دهند.

در ادامه این جلسه، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان نیز، اضافه کرد: باید در ایام نوروز برای ارائه خدمات بهتر به میهمانان و گردشگران برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم تا با مشکل مواجه نشویم.

پروانه عسگری خاطرنشان کرد: ایام نوروز فرصت بسیار مناسبی برای معرفی جاذبه‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha