• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401120906234
  • خبرنگار : 50310

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

پیش‌بینی تولید ۳۵۰ هزار تن گندم سال جاری در لرستان

پیش‌بینی تولید ۳۵۰ هزار تن گندم سال جاری در لرستان

ایسنا/لرستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: پیش بینی می‌شود باتوجه به شرایط بارندگی‌های مناسب امسال شاهد افزایش سطح تولیدات کشاورزی باشیم.

جهانبخش دولتشاه هشتم اسفند اظهار کرد: لرستان با سطح زیر کشت حدود ۷۸۰ هزار هکتار که از این مقدار حدود ۶۰۰ هزار هکتار دیم و مابقی آبی است و با توجه به بارندگی‌های مناسب امسال پیش‌بینی می‌شود سطح تولید گندم استان حدود ۳۵۰ هزار تن باشد.

وی تصریح کرد: همچنین در زمینه کشت جو پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۶۵ هزار تن تولید را داشته باشیم.

دولتشاه با اشاره به کشت کاملینا در اراضی دیم استان ادامه داد: در زمینه کشت این گیاه روغنی در اراضی دیم حدود ۵۲۰۰ هکتار سطح زیرکشت وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰۰۰ تن سطح تولید داشته باشیم و در حال حاضر در این محصول رتبه اول کشور هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه کشت دانه روغنی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت و سازمان جهاد کشاورزی لرستان است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم و استراتژیک وزارت در سطح کشور و به تبع آن در استان توسعه و تناوب کشت دانه‌های روغنی است که شخص وزیر جهاد کشاورزی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با توجه به وابستگی شدید کشور برای تأمین روغن این فرصت اقتصادی خوبی برای استان بوده تا بتوانیم با توسعه این کشت در افزایش تولید و تناوب کشت در استان مطلوب عمل کنیم.

وی در ادامه گفت: کشاورزان در فصل داشت نسبت به رعایت اصول فنی، مبارزه با علف‌های هرز، مبارزه با آفات و بیماری‌ها دقت لازم را داشته باشند و رؤسا و کارشناسان در مراکز جهاد کشاورزی آمادگی کامل جهت راهنمایی و نکات لازم و فنی را خواهند داشت تا به بهره‌برداران بخش‌ کشاورزی کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha