• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401120906200
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان:

رویکرد مراکز مشاوره و سلامت دانشگاه‌ها را از درمان به پیشگیری تغییر دادیم

رویکرد مراکز مشاوره و سلامت دانشگاه‌ها را از درمان به پیشگیری تغییر دادیم

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به اطلاعاتی که از طریق تحقیق در بخش‌های مختلف، بررسی کارنامه سلامت دانشجویان، مولفه های مورد سنجش در طرح ملی سیمای زندگی دانشجویان، تحلیل مسئله های روانی - اجتماعی و عملکرد ۲۰ ساله دفتر مشاوره به دست آوردیم، تصمیم گرفتیم در راستای دستیابی به زیست سالم دانشجویی رویکرد مراکز مشاوره و سلامت دانشگاه ها را از درمان به پیشگیری تغییر دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر اصغر نعیمی در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان ضمن بیان این مطلب گفت: دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم در سال ۶۷ تاسیس شده است. در طول ۳۵ سال گذشته رویکرد اساسی این دفتر ارائه خدمات درمانی به مجموعه دانشجویان در دانشگاه‌ها بود.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاعاتی که از طریق تحقیق در بخش‌های مختلف، بررسی کارنامه سلامت دانشجویان، مولفه های مورد سنجش در طرح ملی سیمای زندگی دانشجویان، تحلیل مسئله های روانی - اجتماعی و عملکرد ۲۰ ساله دفتر مشاوره تصمیم گرفتیم در راستای دستیابی به زیست سالم دانشجویی رویکرد مراکز مشاوره و سلامت دانشگاه ها را از درمان به پیشگیری تغییر دهیم. 

دکتر نعیمی با بیان اینکه سیاستگذاری دفتر مشاوره و سلامت ارتقاء سلامت روان، فعالیت‌های پیشگیرانه؛ حفظ و ارتقای سواد سلامت است؛ اظها کرد: جشنواره ملی سلامت دانشجویان در ۴ محور اصلی شامل: سلامت و دانشگاه، سلامت و سبک زندگی، سلامت و فضای مجازی، سلامت و آینده پژوهی و حدود ۲۰ بخش رقابتی از جمله: سلامت و خانواده، سلامت و ازدواج، سلامت و اشتغال، سلامت و ورزش، سلامت و تغذیه، سلامت و کرونا و سلامت و فضای مجازی در طول ۹ ماه و با برگزاری نشست های تخصصی متعدد در دانشگاه ها برگزار و نهایتا منتخبین امروز در ۵ بخش ۱- آموزش، پژوهش و فناوری ۲- ایده‌ها و تجارب نوآورانه ۳- تولیدات رسانه‌ای ۴- هنرهای تجسمی ۵- فضای مجازی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان افزود: بیش از دو هزار و ۶۰۰ دانشجو برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند و در مجموع دو هزار و ۴۷۹ اثر به این جشنواره ارسال شد. در مرحله اول یک هزار و ۱۶۱ اثر داوری شدند. در مرحله دوم ۲۰۰ اثر و در مرحله سوم ۶۰ اثر منتخب در ۵ حوزه معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، در ادامه این جشنواره از منتخبین جشنواره ملی سلامت دانشجویان تقدیر و از مجموعه کتاب‌های ارتقای سواد سلامت دانشجویی و پوستر دومین جشنواره بین المللی سلامت دانشجویان رونمایی شد.

انتهای

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha