• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401120805725
  • خبرنگار : 50037

آغاز فعالیت ۴ خانه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی جدید اسدآباد در ایام عید

آغاز فعالیت ۴ خانه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی جدید اسدآباد در ایام عید

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از آغاز فعالیت چهار خانه بومگردی و سفره خانه سنتی این شهرستان در ایام عید خبر داد.

کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد سه خانه بوم گردی شامل یک خانه بوم گردی در روستای ترخین آباد و دو خانه بوم گردی در روستای ملحمدره و یک مجتمع گردشگری در روستای ملحمدره فعالیت دارند که شهرستان اسدآباد پیشتاز استان همدان در این تعداد خانه بوم گردی است.

وی افزود: در حال حاضر موافقت اصولی سه خانه بوم گردی جدید دیگر در روستای ملحمدره، ترخین آباد و دهنوش و یک سفره خانه سنتی در روستای دهنوش دریافت شده که پروانه بهره‌برداری این واحدها در سال آینده صادر خواهد شد و این واحدها از ایام عید فعالیت خود را برای استقبال و میزبانی از گردشگران و مسافران آغاز خواهند کرد.

اکبری‌شایگان یادآور شد: با آغاز فعالیت این تعداد خانه بوم گردی در روستاهای گردشگری اسدآباد، شهرستان اسدآباد با شش خانه بوم گردی، یک سفره خانه سنتی و یک مجتمع گردشگری در روستاهای گردشگری شهرستان همچنان در تعداد خانه های بوم گردی پیشتاز استان خواهد بود.

وی با اشاره به روستای گردشگری حبشی هم گفت: روستای گردشگری و توریستی حبشی به علت نبود متقاضی فاقد خانه بوم‌گردی است که در همین رابطه از متقاضیان راه اندازی خانه بوم گردی در این روستای گردشگری نیز در صورت تأیید خانه مورد نظر توسط میراث فرهنگی حمایت لازم انجام می‌گیرد.

اکبری‌شایگان یادآور شد: وجود خانه های بوم گردی در روستاهای گردشگری از نقش مؤثری در اشتغال پایدار و جذب گردشگر در روستاهای گردشگری برخوردار هستند و به طور قطع این امر از نقش مؤثری در جذب متقاضیان بیشتر برای راه اندازی خانه های بوم گردی برای رونق صنعت سبز گردشگری روستاها برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha