• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401120805674
  • خبرنگار : 50547

برای نخستین‌بار در مازندران انجام شد

طرح زیباسازی محله برای استقبال از مسافران نوروزی در نکا

طرح زیباسازی محله برای استقبال از مسافران نوروزی در نکا

ایسنا/مازندران برای نخستین‌بار در مازندران طرح خدمات شهری "قدم به قدم در محله" از ابتدای اسفند ماه جاری تا پایان فروردین ١٤٠٢ به همت حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری نکا در حال اجرا است.

شهردار نکا در اجرای طرح زیباسازی محلات برای میزبانی مسافران نوروزی دراسن شهرستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و در آستانه آغاز سال جدید و ایام نوروز ١٤٠٢، طرح خدمات شهری قدم به قدم در محله به صورت همزمان در محلات شهر نکا در حال برگزاری است.

موسی خلیلی با اشاره به اجرای موفق طرح خدمات شهری محله به محله برای نخستین‌بار در شهرستان نکا در سال گذشته، افزود: طرح خدمات شهری قدم به قدم در محله با تقسیم بندی محدوده شهری به ٢٧ محله و برگزاری مسابقه و جشن محله، با هدف ایجاد شور و نشاط برای شهروندان با حضور هنرمندان کشوری آغاز و در حال اجرا است.

شهردارنکا تصریح کرد: این طرح پیرو تاکیدات استاندار مازندران، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با همت حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری نکا به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

طرح زیباسازی محله برای استقبال از مسافران نوروزی در نکا

خلیلی با اشاره به آموزش شهروندی و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ، اظهار کرد: این اقدام یکی از مهم‌ترین اهداف  اجرایی در این طرح است که در حفظ سلامت ساکنین شهری و محیط زیست بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه از جمله چالش‌هایی که امروزه در سطح شهر پدیدار است، وجود تعداد زیادی سگ‌های بلاصاحب است، گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده   در طرح قدم به قدم در محله جمع آوری آنها از سطح شهر است.

وی افزود: افزایش تعداد متکدیان در سطح شهر از جمله معضلات اجتماعی است که در این طرح، جمع‌آوری آنها از سطح شهر برنامه ریزی شده و در حال اقدام است.

طرح زیباسازی محله برای استقبال از مسافران نوروزی در نکا

شهردارنکا به معضل دید و میزان روشنایی در هنگام رانندگی و عبور و مرور شبانه در سطح شهر اشاره کرد و و یادآور شد: این موضوع مورد توجه مسئولان شهری در این طرح قرار دارد و تقویت روشنایی معابر نیز در برنامه‌های مد نظر گنجانده شده است.

خلیلی اظهار کرد: انباشت ضایعات، زباله و نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر، اثرات منفی در سیمای شهری ایجاد کرده که جمع آوری آنها نیز در دستور کار حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری نکا قرار دارد.

این مسئول شهری با بیان اینکه زیبایی و چشم نواز بودن فضای شهری همواره در جذب گردشگر تأثیر گذار است گفت: رسیدگی به فضای سبز، گل آرایی، هرس علف‌های هرز، تعمیرات و رنگ آمیزی مخازن زباله از دیگر برنامه‌های اجرایی طرح قدم به قدم در محله است.

طرح زیباسازی محله برای استقبال از مسافران نوروزی در نکا

خلیلی خاطرنشان کرد: لکه‌گیری آسفالت، رُفت و روب و پاکسازی معابر اصلی و فرعی، پاکسازی حریم و محدوده شهری، شستشو، آهک پاشی و لایروبی جدول‌ها و نهرهای سطح شهر از دیگر اقدامات اجرایی این طرح است.

قابل ذکر است، طرح "قدم به قدم در محله" با هدف پاکسازی، نظافت و آراستگی سطح شهر و مدیریت پسماند با همکاری سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد)، دوست داران محیط زیست، تمامی ماشین آلات، بسیج محلات و نیروهای خدمات شهری شهرداری نکا در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha