• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401120705254
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده انتظامی اردستان خبر داد؛

سرقت و مواد مخدر در صدر جرایم اردستان 

سرقت و مواد مخدر در صدر جرایم اردستان 

ایسنا/اصفهان فرمانده انتظامی شهرستان اردستان گفت: سرقت، حمل و نگهداری مواد مخدر، تردد و اقامت اتباع بیگانه، قاچاق و نزاع و درگیری به ترتیب بیشترین جرایم شهرستان اردستان در سال ۱۴۰۱ است.

مصطفی صادق‌زاده، عصر امروز(یکشنبه،۷ اسفندماه) در نشست تعاملی فراجا با رسانه‌های شهرستان، اظهار کرد: پلیس در ایام پایانی سال با توجه به مناسبت و اتفاقاتی که پیش بینی می‌شود نیازمند همراهی و کمک‌های بیشتر اصحاب رسانه است‌، زیرا کمک خبرنگاران می‌تواند کمک زیادی به سلامت روحی و روانی جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال و مراسماتی که در سطح شهرستان اردستان برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی و اقدامات پلیسی برای این روز پیش بینی شده است، ولی از اصحاب رسانه شهرستان انتظار داریم در جهت آگاهی و تذکرهای مورد نیاز شهروندان کمک حال فراجا باشند تا بتوانیم خطرات و برخوردهای فیزیکی را به حداقل برسانیم.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی شهرستان اردستان گفت: با توجه به اینکه موقعیت جغرافیایی اردستان خاص است پلیس در ایام نوروز با تمام توان خود خدمت رسانی بیشتر و بهتری را با ایجاد پایگاه‌های ثابت و سیار در نقاط مختلف برای مسافران و گردشگران نوروزی خواهد داشت. همچنین با ایجاد گشت‌های مستمر و شبانه روزی سعی می‌شود امنیت شهرها و روستاهای حوزه استحفاظی به بالاترین حد ممکن ارتقا پیدا کند.

صادق زاده با بیان اینکه خط قرمز پلیس برخورد سریع و قاطع با افرادی خواهد بود که اخلال کننده امنیت و آرامش جامعه باشند، ادامه داد: اردستان یک شهرستان مذهبی است و با توجه به وظایفی که در حوزه حجاب و عفاف برای پلیس تعریف شده است، این فرماندهی برنامه‌های ویژه‌ای برای نوروز در مقابله و برخورد با معضل بی حجابی خواهد داشت. 

وی با اشاره به اقدامات پلیس اردستان در حوزه کشفیات، بیان کرد: کشف و دستگیری قاچاقچیان سوخت از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰۰ درصد افزایش داشته است. همچنین با توجه به اینکه شهرستان اردستان از نقاط ممنوعه اتباع بیگانه است و به کارگیری این افراد ممنوع بوده در سال جاری بیش از هزار اتباع بیگانه در اردستان جمع‌آوری و به نقاط مرزی کشور هدایت شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان با بیان اینکه دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر ۲۵ درصد و ۳۲ درصد دستگیری معتادان مواد مخدر افزایش داشته است، گفت: کشف سرقت در سال جاری ۱۱ درصد و دستگیری سارقان نیز ۲۳ درصد افزایش داشته است. همچنین دستگیری کلاهبرداران فضای مجازی بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. 

صادق زاده گفت: تصادفات فوتی در شهرستان اردستان افزایش قابل توجهی داشته و در بحث تصادفات جرحی نیز شاهد افزایش ۶۸ درصد هستیم که عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از مهم‌ترین عوامل آن است. همچنین در بحث تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۴۶ درصدی تصادفات فوتی و ۲۸ درصدی تصادفات جرحی را شاهد هستیم.

وی تشکیل پرونده‌های قضایی نیروی انتظامی را ۲۶ درصد افزایشی عنوان کرد و گفت: مهمترین دلایل افزایش پرونده‌های قضایی موضوع معیشتی و اقتصادی بوده است، همچنین سرقت، حمل و نگهداری مواد مخدر، تردد و اقامت اتباع بیگانه، قاچاق و نزاع و درگیری به ترتیب بیشترین جرایم شهرستان اردستان در سال ۱۴۰۱ است.

هیچ کدام از ایستگاه‌های صلواتی مجوز ندارند

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان با بیان اینکه انتقادات منصفانه از پلیس شهرستان را قبول می‌کنیم و مکلف هستیم پاسخگوی رسانه‌ها و مردم باشیم گفت: باید توجه داشت که فقط در موضوع امنیت جامعه بیش از ۲۵ دستگاه و ارگان وظیفه دارند، ولی متاسفانه تنها دستگاهی که در موضوعات امنیت جامعه باقی مانده پلیس شهرستان است.

صادق زاده در پاسخ به سوال برخی معضلات شهری اردستان، گفت: وضعیت ترافیکی اردستان غیر قابل قبول است و پلیس این موضوع را بارها در شورای ترافیک مطرح کرده است، ولی اتفاق خاصی نیفتاده است. همچنین در موضوع برخورد با مزاحمت موتورسوران مقابل مدارس دخترانه جلسات متعددی برگزار شده است، ولی متاسفانه آموزش و پرورش اردستان برای برطرف کردن این معضل با پلیس همکاری لازم را ندارد.

وی در خصوص سد معبر و ایجاد گره ترافیکی برخی ایستگاه‌های صلواتی در اردستان، گفت: در شهرستان اردستان هیچ کدام از ایستگاه‌های صلواتی از نیروی انتظامی مجوزهای لازم را ندارند و علیرغم تذکر به شهرداری و تبلیغات اسلامی برای سد معبر و ایجاد مزاحمت‌های این ایستگاه‌ها برخوردی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha