• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401120704697
  • خبرنگار : 71424

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی تاکید کرد

درس «آمادگی دفاعی» نیازمند اصلاح و بازنگری/تکمیل سند ملی این درس

درس «آمادگی دفاعی» نیازمند اصلاح و بازنگری/تکمیل سند ملی این درس
عکس آرشیوی است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با بیان اینکه کتاب درس آمادگی دفاعی نیازمند اصلاح است، زیرا همان کتابی که برای پسرها در نظر گرفته شده به دخترها هم آموزش داده می‌شود گفت: معتقدیم درس آمادگی دفاعی ظرفیت مهمی برای جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، امید آفرینی، مشارکت،کار گروهی و مهارت افزایی است.

به گزارش ایسنا، سردار مجتبی باستان در نخستین همایش ملی تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی کشور که در مرکز آموزشی رفاهی منطقه ۷ تهران برگزار شد با اشاره به اهداف برگزاری این همایش از جمله توسعه کمی و کیفی درس آمادگی دفاعی اظهار کرد: کتاب درس آمادگی دفاعی نیازمند اصلاح است، زیرا همان کتابی که برای پسرها در نظر گرفته شده به دخترها هم آموزش داده می‌شود. شورای عالی اندیشه ورز در حوزه درس آمادگی دفاعی داریم که حتما نکات و موارد دبیران منتخب در شورای ملی مطرح و بررسی می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با بیان اینکه درس آمادگی دفاعی ظرفیت مهم جهاد تبیین است گفت: دشمن اخیرا دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها را مورد هجمه قرار داد، چرا سراغ نسل نوجوان آمدند؟ آنها می‌دانند که بسیاری از پیشرفت‌های انقلاب توسط دهه هشتادی‌ها اتفاق می‌افتد، آنها می‌خواهند مدیران آینده را از حالا دچار ناامیدی کنند. درس آمادگی دفاعی ظرفیت مهمی برای جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، امید آفرینی، مشارکت،کار گروهی و مهارت افزایی  است.

باستان افزود: مهارت افزایی از نکات مغفول حوزه تعلیم و تربیت است. حداقل پنج تا شش مهارت در این درس تدریس می‌شود که مهارت سلاح شناسی، پدافند غیرعامل، خود امدادی و دگر امدادی، کار گروهی، دفاع و تاکتیک از این جمله هستند. شما معلمان نقش مهمی در کیفیت بخشی و تعمیق درس آمادگی دفاعی دارید.

وی با اشاره به اینکه شش نکته را پیرامون درس آمادگی دفاعی در دستورکار قرار دادیم عنوان کرد: نکته اول اینکه ما با کمک سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش به دنبال تکمیل سند ملی درس آمادگی دفاعی هستیم. این سند تکمیل شده و با اصلاحات مدنظر تصویب می‌شود و ارکان و ابعاد درس آمادگی دفاعی را مشخص می‌کند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی ادامه داد: دوم تدوین راهنمای معلم است و به دنبال تالیف کتابچه یا راهنمای معلم هستیم که به کیفی سازی کمک کند. سوم اصلاح و بازنگری کتب است. به دنبال افزودن منابع چندرسانه‌ای هستیم و نیاز داریم متناسب با ذائقه دانش‌آموزان تولید چندرسانه‌ای داشته باشیم. برگزاری دوره های توانمندسازی معلمان و برگزاری اردوهای توانمندسازی برای مربیان نیز مدنظر است.

باستان با اشاره به اینکه دو میلیون دانش آموز با کمک ۲۸ هزار معلم این درس را فرا می‌گیرند گفت: همچنین شبکه مربیان و سرمربیان را داریم که نزدیک هزار نفر هستند و توانمندسازی آنها را نیز در برنامه‌ها داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha