• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401120604168
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در ۱۰ ماهه امسال رقم خورد؛

افزایش ۴۰ درصدی تلفات گازگرفتگی در اصفهان

افزایش ۴۰ درصدی تلفات گازگرفتگی در اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از افزایش ۴۰ درصدی تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

منصور فیروزبخت با اعلام این خبر، اظهار کرد: با شروع نیمه دوم سال و افزایش سرما و برودت هوا، شاهد رشد آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان بودیم، به‌طوری که  این آمار در ۱۰ ماه امسال افزایش ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: با وجود هشدارهای مطرح شده در خصوص پیشگیری از مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن و تأکید بر رعایت اصول ایمنی در به کارگیری این وسایل، متاسفانه همچنان شاهد رشد تلفات در پی سهل‌انگاری برخی همشهریان  هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به اینکه مطابق آمارها در ۱۰ ماهه امسال ۷۱ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان باختند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۴۹ نفر) ۴۴.۹ درصد بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: آمار متوفیان ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در ۱۰ ماهه امسال شامل ۱۰ زن و ۶۱ مرد بوده است.

فیروزبخت گفت: در دی ماه امسال تعداد قربانیان مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان ۲۳ نفر بوده  که بیشترین تلفات را در بین ماه‌های امسال داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ضمن هشدار نسبت به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال، بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی تأکید و به همشهریان توصیه کرد در استفاده از وسایل گرمازا که عمدتا به سیستم گاز شهری متصل است، نهایت دقت را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان، وی اضافه کرد: همشهریان ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا، ‌به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز از دودکش این وسایل توجه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha