• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401120604032
  • خبرنگار : 71496

۲۹ سال از کشتار حرم ابراهیمی در الخلیل گذشت

۲۹ سال از کشتار حرم ابراهیمی در الخلیل گذشت

امروز شنبه مصادف است با بیست و نهمین سالروز کشتار مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل که طی آن ۲۹ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بامداد جمعه ۲۵ فوریه سال ۱۹۹۴ که مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان بود، باروخ گولدشتاین پزشکی یهودی با همدستی شماری از شهرک‌نشینان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دست به جنایتی وحشیانه زدند.
این پزشک جنایتکار و همراهانش نمازگزاران فلسطینی را هنگام اقامه نماز صبح روز جمعه در ماه  مبارک رمضان در حرم حضرت ابراهیم (ع)  به رگبار بسته و ۲۹ نفر از آنها را شهید و ۱۵۰ نفر دیگر را زخمی کردند.
نظامیان اسرائیلی هم درهای حرم را به روی نمازگزاران فلسطینی بستند تا کسی نتواند از این جنایت جان سالم به درببرد.
پس از این جنایت و هنگام تشییع پیکر شهدا، نظامیان اسرائیلی باز هم فلسطینیان را به گلوله بستند که شماری دیگر به شهادت رسیدند و مجموع شهدا به ۵۰ نفر رسید.
این پزشک جنایتکار یهودی در نهایت به دست نمازگزاران فلسطینی به هلاکت رسید.

حماس: جنایات دشمن هرگز عزم و اراده ملت فلسطین را تضعیف نمی‌کند

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در طول تاریخ سیاه آن هرگز عزم و اراده این ملت را تضعیف نمی‌کند و این جنایات قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش امروز شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت بیست و نهمین سالروز کشتار وحشیانه حرم ابراهیمی در شهر الخلیل تصریح کرد: جوانان انقلابی و مقاومت فلسطین جنایات دشمن صهیونیستی را پاسخ خواهند گفت و نبرد ما با اشغالگران ادامه دارد و تا زوال و نابودی رژیم اشغالگر متوقف نخواهد شد.
در این بیانیه امده است که تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای یهودی سازی مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل از طریق سیطره بر این مسجد و بستن آن به روی نمازگزاران راه به جایی نخواهد برد و این جنایات که نقض صریح قوانین بین المللی و جنایت علیه ادیان آسمانی است، هرگز نمی‌تواند حقایق تاریخی را تحریف کند و مسجد ابراهیمی تا ابد متعلق به مسلمانان خواهد بود.
حماس عموم ملت فلسطین در داخل و خارج را به تقویت همبستگی و دفاع از حقوق، سرزمین و مقدسات خود فراخواند.
این جنبش همچنین امت اسلامی و عربی و تمامی دولت‌های و نهادهای مختلف آنان را به بسیج توانمندی‌ها و امکانات برای حمایت از ملت فلسطین و مبارزات مشروع آن دعوت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha