• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401120604009
  • منبع : نمایندگی کردستان

جشن‌های اعیاد شعبانیه باید به جریانی در سطح جامعه تبدیل شود

جشن‌های اعیاد شعبانیه باید به جریانی در سطح جامعه تبدیل شود

ایسنا/کردستان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه با مدیریت مردم در تمام نقاط استان کردستان خبر داد و گفت: جشن‌های نیمه شعبان باید از حالت مناسبتی خارج شده و تبدیل به یک جریان در سطح جامعه شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات، امروز، ششم اسفندماه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های شعبانیه گفت: مهدویت روح حاکم بر اندیشه اسلامی است و از جایگاه بالایی در آموزه‌های دینی برخوردار است.

وی افزود: تمامی ادیان توحیدی و غیرتوحیدی بر منجی آخرالزمان توافق دارند چرا که بحث انتظار مطابق با فطرت و قانون تکامل بشر است و از این رو فرهنگ مهدویت از درجه اهمیت بسیار بالایی در همه اعصار برخوردار می‌باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: متأسفانه تاکنون از ظرفیت بسیار بالای فرهنگ مهدویت استفاده کافی نشده است چرا که می‌توان با تبیین صحیح ‌تر در این حوزه برای وحدت بین مسلمانان و ایجاد و تحکیم امت واحد و دین واحد بهره گرفت.

وی گفت: جشن‌های نیمه شعبان باید از حالت مناسبتی خارج شده و تبدیل به یک جریان در سطح جامعه شود و خود مردم مدیریت این جشن‌ها را بر عهده بگیرند و دستگاه‌های فرهنگی باید در جهت تحقق این مهم رویکرد تسهیل‌گری داشته باشند.

حجت‌الاسلام سادات با اشاره به برنامه‌های متنوع اعیاد شعبانیه در سطح استان افزود: جشن‌های نیمه شعبان در مساجد، اماکن متبرکه و سطح محلات برگزار می گردد و نورافشانی و آذین بندی معابر، اعطای کمک‌های مؤمنانه به تعداد دو هزار مورد، برگزاری نشست‌های بصیرتی با موضوع خانواده، سبک زندگی مهدوی و انقلاب اسلامی و مهدویت با رویکر امیدآفرینی و همچنین پاسخ به شبهات در قالب نشست‌های تخصصی در مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: در شب نیمه شعبان مراسم بزرگی به عنوان برنامه شاخص با حضور آحاد مردم در مهدیه بزرگ سنندج برگزار خواهد شد که برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص اطلاع‌رسانی و اجرای مناسب این برنامه نیز در دستور کار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha