• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401120603879
  • خبرنگار : 50088

جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

دشمن در ناآرامی‌های اخیر روی اصناف تمرکز کرده بود

دشمن در ناآرامی‌های اخیر روی اصناف تمرکز کرده بود

ایسنا/خراسان رضوی جانشین سازمان بسیج مستضعفین نقش بازاریان و اصناف را در جنگ نرم تاثیرگذار توصیف کرد و گفت: این گروه به دلیل مراوداتی که با مردم دارند، در جنگ روانی و جنگ ترکیبی نقش مهمی دارند. دشمن در نیم‌قرن گذشته از این حربه استفاده کرده و امروز در جنگ ترکیبی هم سعی کرد از همه حوزه‌ها به ویژه اقتصاد و تامین معیشت مردم بهره ببرد.

سردار سید قاسم قریشی صبح امروز، ۶ اسفند، در همایش بسیج اصناف که در تالار اجتماعات مرکز آموزشی و فرهنگی امامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: استکبار جهانی و جهان سلطه همواره دنبال این بوده که برای تامین ارتزاق خودش، سرمایه ملت‌های مستضعف را به یغما ببرد.

وی استعمار را نوعی جنگ نرم دانست و افزود: در جنگ‌های فیزیکی، تحمیل ارادی طرف جنگ‌کننده برای رسیدن به اهدافش مد نظر است که با خونریزی و قتل و غارت همراه است اما در جنگ نرم جوهر درونی افراد مهم برشمرده می‌شود. در این نوع جنگ انسانی جدید ساخته می‌شود که از نظر هویتی آن چیزی است که مهاجم می‌خواهد. در جنگ نرم ابتدا با جنگ روانی، در فرد یا افراد مورد نظر باوری به وجود می‌آورند و وقتی احساس و نظر افراد را عوض کردند، دنبال تغییر ساختار می‌روند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به محورهای هجوم فرهنگی و جنگ نرم بیان کرد: در چنین نبردی دین، اخلاق، مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مورد نظر دشمنان قرار گرفته که متاسفانه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری خیلی در این حوزه‌ها کار نشده است. در واقع هشدارها و تذکرات لازم در خصوص ابزار جنگ نرم توسط فرمانده کل قوا داده شده اما کسی به آن عمل نکرده است.

قریشی اضافه کرد: دشمن برای پیشبرد اهداف خود محورهای هجوم فرهنگی و جنگ نرم را در نظر گرفته و با تقویت آن، مبارز تربیت می‌کند تا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام کند؛ مشابه اتفاقاتی که در چند ماه گذشته در کشور شاهد بودیم.

جنگ ترکیبی فتنه دیگر دشمنان علیه ایران است

وی با بیان اینکه امروز دشمنان جنگ ترکیبی را علیه ایران به راه انداختند، خاطرنشان کرد: در ناآرامی‌های اخیر که با حضور صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها شکل گرفته بود، این گروه‌ها از تمام ابزارهای جنگ هیبریدی و ترکیبی علیه ایران مانند دیپلماسی فرهنگی، رسانه‌ای و... استفاده کردند اما در این عرصه هم بسیج پیشتاز بود و دیدیم که مردم با این ناآرامی‌ها و اعتراضات همراهی نکردند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تاکیدات رهبری بر جهاد تبیین عنوان کرد: اگر جهاد تبیین به درستی در جامعه صورت گیرد، همان تعداد کمی که فریب دشمنان را می‌خوردند هم دیگر در این گرداب غرق نخواهند شد. مردم با وجود مشکلات معیشتی فریب دشمنان را نخوردند و با آگاهی خود در مقابل نقشه‌های آن‌ها ایستادگی کردند.

قدرت و استمرار ایران براتکا به سپاه و بسیج است

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در نیم‌قرن گذشته با تکیه بر بسیج از گردنه‌های خطرناک عبور کرده است. در تحلیل‌های متعدد در این سال‌ها دشمن اعتراف کرده که ماندگاری، قدرت و استمرار انقلاب اسلامی به دلیل تکیه بر سپاه و بسیج است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: همواره چه در عرصه روحیه شهادت‌طلبی که نیاز بود مردانی به دل دشمن بزنند و چه در عرصه فکر و اندیشه که نیاز بود جوانانی برای پیشرفت انقلاب کار و تلاش کنند، بسیجیان که از دل مردم بودند، به میدان آمده‌اند. بعد از دفاع مقدس دشمن تصور می‌کرد پس از هشت سال جنگ و تخریب زیرساخت‌ها و عقب‌افتادگی ناشی از دوره ۱۸۰ ساله پهلوی و قاجار، ما دست گدایی به سمت آن‌ها دراز می‌کنیم یا به فلاکت خواهیم افتاد اما همین جوانان و نیروهای مردمی که جنگ را مدیریت کرده بودند، بعد از جنگ هم در عرصه پیشرفت کشور وارد شدند.

تشکیل بسیج سند محکمی بر استقلال، مردمی بودن و دینی بودن انقلاب اسلامی است

قریشی گفت: تشکیل بسیج فلسفه استوار و محکمی دارد و سند محکمی بر استقلال، ‌ مردمی و دینی بودن انقلاب اسلامی است. تشکیل بسیج عاملی شد تا ایران به استقلال برسد و در کلیه عرصه‌ها به ویژه پزشکی از وابستگی به کشورهای دیگر رهایی یابد و امروز موفق باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ که همه حکومت‌ها و ملت‌ها زیر پرچم نظام لیبرالی غرب یا سوسیالیستی شرق بودند و کشورها توسط نظامیان و سیاسیون این قدرت‌ها اداره می‌شد، اعلام کرد که می‌خواهد از زیر سلطه خارج شود و از ظرفیت مردمی استفاده کند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: اگر کشور را با سال‌های وابستگی رژیم طاغوت به کشورهای سلطه‌گر مانند آمریکا، روسیه، انگلیس و... مقایسه کنیم، شاهد خواهیم بود که امروز در تربیت متخصصان و ایجاد مراکز فرهنگی، دانشگاه‌ها و... به خودکفایی رسیده‌ایم.

قریشی خاطرنشان کرد: اگر ایران در طول تاریخ مورد توجه دشمنان قرار گرفته، برای این است که همیشه برای حفظ منافع داخلی تلاش کرده و به دشمن اجازه نداده در هیچ برهه‌ای حتی بر یک وجب از خاک و ناموسش تسلط پیدا کند. دشمن از انواع ابزار جنگی بهره برده تا بتواند ایران را نابود سازد اما هر بار با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha