• جمعه / ۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401120503227
  • خبرنگار : 30057

شفاف‌سازی رد طرح‌های فناورانه در سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران

شفاف‌سازی رد طرح‌های فناورانه در سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران

معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از اجرایی‌سازی سند غربالگری و داوری طرح‌های تحقیقاتی در سامانه این صندوق خبر داد و گفت: بر اساس این سند فرآیند غربالگری و داوری طرح‌های ارسالی تغییر یافته است و طبق این سند باید دلایل رد طرح‌ها در سامانه ثبت و برای متقاضی، قابل‌ رؤیت باشد.

به گزارش ایسنا، علی جعفریان در چهارمین نشست هم‌اندیشی رؤسای کارگروه‌های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) با اشاره به اجرایی‌سازی سند غربالگری و داوری طرح‌های تحقیقاتی در سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران، افزود: شیوه‌نامه این سند به رؤسای کارگروه‌ها ارسال شده و با دریافت نظرات اعضا و رؤسای کارگروه‌ها، به‌ صورت رسمی این سند به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفریان ادامه داد: تغییراتی باید روی سامانه ایجاد شود که در دستور کار قرار دارد که بر اساس آن غربالگری و داوری در دو بخش انجام می‌شود. پیش‌از این، این فرآیند با رویه واحد در کارگروه‌ها انجام نمی‌شد و گاهی مرزهای آن‌ها باهم تلاقی می‌کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس شیوه‌نامه این سند، غربالگری از جمله وظایف کارگروه‌ها است، گفت: چالش‌هایی در این زمینه مانند ورود غربالگرها به حوزه داوری و عدم اعلام علت حذف طرح‌ها وجود داشته که این امر موجب نارضایتی متقاضیان می‌شد، ولی در این شیوه‌نامه مقرر شد دبیر، طرح‌ها را در مرحله غربالگری بررسی اولیه‌ای کند و با هدایت رئیس کارگروه، طرح‌ها برای اعضای کارگروه ارسال شود و درصورتی‌که طی ۵ روز کاری، غربالگری انجام نشود، طرح برای داوری ارسال شود. همچنین، ارجاع طرح به اعضای کارگروه برای غربالگری، توسط رئیس کارگروه انجام می‌شود و رئیس کارگروه هم می‌تواند جزو غربالگران باشد.

به نقل از  روابط‌عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، جعفری با تاکید بر اینکه دبیر کارگروه، باید طرح دریافت شده را از لحاظ نقص مدارک و اطلاعات بررسی کند و در صورت وجود نقص جدی در طرح، آن را به متقاضی ارجاع دهد، یادآور شد: طبق این سند باید دلایل رد طرح‌ها در سامانه ثبت و برای متقاضی، قابل‌رؤیت باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha